• Loveit

Vilken klänning ska jag ha som gäst?

Det är ingen klädkod och enligt brudparet får vi ha vad vi vill.

FESTKLÄNNINGAR - DRY LAKE / ELIZA DRESS - NELLY.COMFESTKLÄNNINGAR - DRY LAKE / ELIZA DRESS - NELLY.COM 
    FESTKLÄNNINGAR - CLUB L / WAIST TRIM ONE SHOULDER DRESS - NELLY.COM 

Det känns som att den rosa har lite för mycket v-ringat men färgen känns så glad. Samtidigt känns det som att den andra (navy) är lite för mörk och lite för festlig, eller? Väljer jag denna så vill jag "färga till det" med färglada skor och en färglad kavaj.

OBS!! Jag är 15-20cm kortare än modellerna så ni behöver inte oroa er för längden på klänningarna.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-20 22:03
    BER OM URSÄKT FÖR ALL ONÖDIG TEXT SOM KOM MED! Hoppas ni kan läsa i alla fall =)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken klänning ska jag ha som gäst?
  • Nikkita

Vad är klädkoden på bröllopet?

På vårt bröllop hade vilken som passat in. Men vi hade ingen klädkod (våra gäster hade allt från långklänning till korta fodralklänningar) & vi godkände vad som helst (utom mjukisbyxor) Glad  

• Nikkita

Såg nu att du skrivit att det inte finns någon klädkod. Ta den du tycker är finast & som du kommer att vara mest bekväm i. Det är A & O på bröllop att känna sig bekväm då det blir en lång dag/natt Solig  
    Jag tycker för övrigt inte att den rosa ser för uringad ut.  

• Chicita

Ett tips, om du gillar den rosa bäst, men att den känns för urringad.
    Köp en liten bit spets och tråckla fast på insidan. Dels hindrar det omlottringningen från att glipa, och dels skymmer det för insyn utan att bli så väldigt mycket mer påklätt 

Svar på tråden Vilken klänning ska jag ha som gäst?