• Neamalmberg

    Vad tusan ska vi ha på borden?

    Nu när alla förberedelser är klara allt från vigsel program, meny, blommor, kläning och ringar men har inte en anning hur vi ska göra med borddekorationerna

    vi är inte mång gäster ca 25 st med oss som brudpar så det blir inte många bord men vill naturligt vis att de ska vara fina och eleganta
    vårat färg tema är svart gult och lila
    vill ha de så billigt som möjligt och så fint som möjligt då vi har både tidspress och budget brist för att ordna de
    Har ni några tips? 

  • Svar på tråden Vad tusan ska vi ha på borden?
  • sanna88

    Vin flaskor med en blomma i varje ty 1 på varje bort, tycker jag ser väldigt fint ut.


    De va en som gav tips i en annan grupp på barnmatsburkar med ljus i, man kan ju "pimpa" dom med sidenband runt om eller om man tar valiga enkla glas och har som ljushållare men pimpar dom med sidenband =)


    På tradera finns mycke fina plast diamanter skickar en länk:


    http://www.tradera.com/diamant-konfetti-confetti-acryl-brollop-500-st-auktion_341085_159935400


    http://www.tradera.com/diamant-konfetti-confetti-acryl-brollop-500-st-auktion_341085_159935414


     

  • Cosy

    Något som är enkelt och fint är ljus... ikea har ljus i glasbehålare för 9kr styck, det ger et fint behagligt ljus. Har ni avlånga bord rekomenderar jag en duk med löpare. Löpare är inte s svårt att sy själv och fålla och det går ofta att få tag i rätt färger. ni kan även ha vita dukar med svarta löpare och ha avlånga ljus i era teama färger alt blockljus i temafärgerna som står i små grupper.

    Själv är jag nget fan av små plutt som ligger på bordet men vissa tycker det är finnt med 


    We did it on DreamHack. Geeky love
  • Neamalmberg

    tack så mycket lite ljus blir de nog 

    de små gula sol rosorna låter som en bra idé=) tack så mycket


    Chicita skrev 2012-07-20 00:59:12 följande:
    Jag skulle kört på enkla glasvaser med en ensam solros eller gul gerbera (finns någon sort som ser ut som minisolrosor).
    Kanske svarta löpare, sisoflor om du gillar sånt kan bli snyggt. www.pandurohobby.se/Katalog/50-Skapa-Dekorera...

    Och sen lila blockljus som avslutning.

    KISS - En bra tumregel Flört
  • Neamalmberg

    Tack så mycket för alla tips nu har jag lite kött på benen =) 

Svar på tråden Vad tusan ska vi ha på borden?