Bad min mamma om barnvaktshjälp, men hon vill inte... Tjata eller tänka ut ny plan?
Jag och min sambo gifter oss on en dryg månad. Ett bröllop i all enkelhet, där vi bara bjudit in de närmaste släktingarna att vara med. Inkl våra barn blir vi totalt 12 personer. Vi väntar oss inga överraskningar eller något speciellt under vigsel och fest, men har bokat en spa-helg för oss två dagen efter vigseln med en övernattning. Då vi har dåligt med barnvakter, faktiskt inga alls så bad jag min mamma att vara här och passa våra två barn. Hon har aldrig varit barnvakt till dem, och inte ens i detta fallet ville hon egentligen ställa upp men hon skulle "tänka på det". Våra barn är i skolåldern, och alltså inte små men inte så stora att de klarar sig själva. Jag blev oerhört besviken på hennes brist på engagemang, och känner nu att vi antingen får avboka spa och åka på något hela familjen (det var 9 år sedan vi kunde hitta på något på tu man hand, så det känns verkligen ledsamt att inte få dessa två dagar för oss själva) eller också hastigt försöka få annan hjälp med barnen, att de ev kan sova hos kompisar. Ska man tjata och begära denna hjälp eller helt enkelt säga att vi löste det utan henne?