• jonnagoransson

    Thailand och bröllopsklänning

    Tänkte kolla om det är någon som vet hur det fungerar att flyga med sin bröllopsklänning som handbagage?


    Jag vågar inte checka in den utifall den skulle försvinna!

  • Svar på tråden Thailand och bröllopsklänning
  • paet

    Tror inte det är några problem alls! För den lär ju inte väga mkt? Folk har ju stora kabinväskor med sig. Om du har en klänningsgarderob och rullar ihop den så är det nog nemas jag har haft mkt i handbagage ned dit. Vilket bolag ska du flyga med? 

  • Mrs S 2012

    Jag flög m KLM med min klänning förra veckan. Det var inga problem, jag ringde dock och kollade innan jag bokade. Jag hade den i en stor klänningspåse (klädde in den i flera lager stora plastsäckar inuti) så fick jag hänga in den i flygvärdinnornas garderob. Men jag var tvungen att ringa dem och boka specialbagage, det kostade inget extra men de ville veta det. När vi precis lyft kom de med en bricka bubbel och grattade oss :) Ska flyga med brudklänning varje gång nu!

  • Bride01

    Jag flög med lufthansa och hade min klänning som handbagage. De hjälpte inte alls utan vi fick sitta med klänningen i knän. Vi ringde i förväg för att anmäla den som speciellbagage och kolla deras rutiner men lufthansa hade inga. Utan de svarade att det inte var något problem. Att sitta i 4 timmar med en stor och viktig plag i knän var inte så roligt. Men det gick bra.

  • jonnagoransson

    Tack för alla svar!


     


    Det verkar variera en hel del ser jag.


    Men jag får ringa till dem och kolla! Kommer att flyga med austrian airlines. Och sen kommer vi att flyga inrikes med air asia, så kaske ska ringa till dem bägge.


     

Svar på tråden Thailand och bröllopsklänning