• Anonym (Uppriven)

    Kämpar med vikten!

    Jag planerar att gifta mig nästa sommar men har ett jätte stort problem.

    Jag fick barn för 1,5 år sedan. Jag vägde 61 kg när jag fick mitt + och gick nästan inte upp någonting under graviditeten. Det syntes knappt att jag var gravid och en vecka över tiden kom en liiiiten liten bebis som bara vägde 2700g.

    Jag blev hemskickad med order om att amma så mycket det bara gick och började i samma veva gå upp massa i vikt. Nu har jag gått ner i vikt men kommer inte under 65 kg. Jag skulle inte klaga egentligen men jag stannar liksom inte vid 65 kg trots att jag äter samma mat hela tiden utan jag pendlar fram och tillbaka och just nu är jag uppe på 69 kg igen :(

    Hur är det ens möjligt när jag håller samma kosthållning? Till problemet hör att trots den lilla gravidmagen så vägrar skinnet dra ihop sig så allt bara hänger vilket gör att jag mår ännu sämre. Brösten hänger som tax öron och låren ser ut som persienner :(

    Tips på hur jag skall träna bort detta på rätt sätt eller tips på hur jag ska kunna må bättre med mig själv? 

  • Svar på tråden Kämpar med vikten!
  • Anonym

    Tror din ämnesomsättning ändrades när du fick barn.


    Men du har ju god tid på dig! Jag är ingen kostexpert men att skippa kolhydrater vid middag (bara äta det vid lunch) och springa 5 km varannan dag (då slimmas ju kroppen och man mår ju också så bra av motion!) men det kanske är svårt med en bebis..


    Sedan beror det ju lite hur du vill ha klänningen! långklänning som täcker benen t.ex. och smal midja? det finns ju underkläder i korsettform som gör underverk!


    Lovar att du kommer vara vacker oavsett om du väger 61 eller 69 kg!

Svar på tråden Kämpar med vikten!