• Rut

60-års present - HJÄLP!!

Någon som har förslag på oväntad present till en 60-årig man?! Runt 1500 kronor! Inte SPA!

• Svar på tråden 60-års present - HJÄLP!!
  • Signatur

Vad är han intresserad av?
    Operabiljetter (med middag ev)
    Muskalbiljetter
    Ballongflygning
    Fallskärmshopp (tandem)
    En kurs i något

• lilo

jag ska på 70 års kalas i november ,jag ska ge pengar ca 1000:- och en stor bukett med blommor ,det är ju väldigt svårt att köpa till dem ,de har ju allt :)

• Jema

Då man är 60 brukar man ju ha det mesta i prylväg så att säga. Därför tror jag att det blir mer uppskattat att få en upplevelse av något slag.
    T.ex en slottsweekend med god mat och dryck, vinprovning, matlagningskurs (gourmetmat) osv.

Jema

• Rut

Han är intresserad av golf men det tycks som att ingen kan tänka sig något annat än golfgrejor. Skulle vilja överraska lite! Kanske ballongflyg...

• Alexia

Inte fallskärmshoppning till en 60-åring! Tänk på hans hjärta! Men ballongflyging verkar vara en bra idé...

• Nyfiken gul , nu fru

Ta en upplevelse han aldrig varit på och kanske inte skulle gå på själv!!

Jag menar att han givetvis inte ska göra nåt han inte gillar men att ge en upplevelse som är totalt främmande.

Typ en rockkonsert med Tom Jones eller dyligt. (dåligt exempel) hoppas du förstår vad jag är ute efter.
    Och gärna en upplevelse han faktikst GÖR, att få ett presenkort på fallskärmshopp kan lätt bli liggandes i byrålådan i åratal för att "man inte kommer sig för med det".

• Rut

Vá snabba ni är! Fler förslag?

• Smulu

Ridning kanske? Islandshästar är rätt kul. Eller western ridning, så får han känna sig som en cowboy
    Gör något tillsammans!!
    Vet att ialla fall mina släktingar hellre skulle vilja att vi alla närmaste skulle göra något än att den personen ensam skulle få ex flyga ballong. Kanske det är likadant med din?

• Rut

Islandshästridning har vi faktiskt redan bokat in! Ska vi göra på självaste födelsedagen :) !

• Signatur

Kom på en sak till. På vissa ställen i Sverige finns det "bilbanor" där man får köra en bil som styrs "tvärtom", köra slalom på tid, köra lite rally etc. Kanske kan vara något. När jag fyllde år blev jag överraskade med detta och det var bland det roligaste jag gjort.

• Dea

Min pappa fick en flyglektion.
    Han gjorde lumpen i flygvapnet, dock inte som pilot, och har alltid släpat oss på flygmuseum gång på gång. "I varje man bor en Biggles"

Han fick också olika sorters konjak av alla i familjen, det blev konjaksprovning på kvällen.

Av mamma fick han ett trumset men det ligger nog utanför din budget.

Svar på tråden 60-års present - HJÄLP!!