• JuliBr­ud89
    Äldre 13 Jul 16:37
    2530 visningar
    2 svar
    2
    2530

    Förbannad!!! Fick avbud från tärnan 2 veckor före bröllopet...

    Ilskan bubblar i mig just nu. Min ena brudtærna (1 av 3) har i ett halvår sagt att hon kommer på brøllopet. Hon har dålig ekonomi och jag gifter mig (och bor) i norge, Jag har hela tiden sagt till henne att boka biljetter i TID, annars blir det dyrt! Min syster bor på samma stælle som min bæsta væn (hon som skrev mejlet), Och dom skulle samåka hit. Idag, 15 dagar føre brøllopet får jag ett mejl av henne PÅ FACEBOOK!!!!!!! dær hon skriver att hon nog inte kan komma. Det blev før dyrt. Och hon flyttar tre dagar efter brøllopet.  Dom skulle komma på torsdagen den 26 juli, och åka dagen efter brøllopet. Det ær ca 100 mil hærifrån till dit dom bor i sverige. 

    Nær jag pratade med min  syster som också ær en av tærnorna, var hon bara allmænt otrevlig i telefonen. Bland det førsta hon sa var "vad vill du" och rætt efter det "vad gør du",, Før att typ førsøka dølja nær hon kom på hur otrevlig hon var. Nær jag berættat att min kompis (dom hade sagt att min kompis skulle køra hit) så sa jag att hon inte alls kunde det længre. Då blev hon sur. Och det førstår jag! Før att min kompis sa att hon var rædd att hon inte skulle klara att køra så långt. Det førstår jag också! Så sa jag till min syster att hon kan ta med sin nya kille som kan han och min kompis dela på kørningen då min syster inte har kørkort. Men så frågade jag førsiktigt om dom kanske kan ge en matpeng før middagen, då blev hon skitsur och fræste åt mig. 

    Min syster har inte heller værldens bæsta ekonomi. Så før att hjælpa till så har jag før længe sen køpt deras (alla 3) brudtærneklænningar. 

    Just nu, så sitter min væn som skulle komma på brøllopet på en festival dær hon bor. Hur har hon råd med det, men inte att komma på mitt brøllop- Hon och jag har varit bæsta vænner hela livet. Hon har alltid varit vældigt oræknelig och på nått sætt så ska allt va så svårt och innvecklat nær det gæller henne. Om det bara så ær att shoppa eller något.. Så ær det alltid något som "kommer i vægen". Etc etc..¨
    Nær jag var "liten" så var hennes familj min kontaktfamilj då det var mycket problem i mitt eget hem. Men nær jag ringde och sa att "Får jag komma nu, det ær problem hemma". Då kunde hon sæga, "næ det passar inte før jag har lovar min lillasyster en myskvæll". Så fick jag bara vara hemma, inlåst på mitt rum. 

    Nu ær jag så jævla trøtt på det hær, så jag ær på kanten att faktiskt sæga upp kontakten med min bæsta væn. 

    Jag vet att hon har dålig ekonomi, men hon har sparat till denna resan i flera månader och jag vet att hon har pengar till det. Men ændå så kom det dær "Men jag kan nog inte" nu..

    Från alla jag kænner och bryr mig om i sverige, familj, vænner m.m kommer bara min mamma, hennes sambo, och mina två småsyskon, och min storasyster. Min mormor, moster, morbror och andra som jag bjudit tackade nej. Jag ær vældigt ledsen før att det knappt kommer någon från min sida. Det kænns som det blir min mans brøllop! Med hans gæster! Æven om jag kænner hans vænner och allt det dær. Men på min sida kanske det kommer 10-15 st. Resten ær hans. Och vi har 80 gæster. 

    Just nu kænner jag bara hoppløshet :( Fan. 

  • Svar på tråden Förbannad!!! Fick avbud från tärnan 2 veckor före bröllopet...
  • moa201­2
    Äldre 13 Jul 21:32
    #1

    fy fan vad dålig stil...jag känner med dig jätte mycket och förstår att du mår jätte dåligt.
    .en av mina allra bästa vänner bor i norge ,jag bor i skåne ..och även om det är 108 mil och kostar mkt att köra eller flyga hade jag gjort ALLT för att komma..jag hade inte direkt råd att köra upp när dem skulle döpa hennes son men jag fixade det iaf för jag ville vara med på dopet av barnet som jag är fadder till.. hon kommer även gifta sig nästa sommar och jag kommer vara 1 av två tärnor..och jag hade kommit upp och fixat möhippa..och hjälpt henne med massa även om jag bor 108 mil bort...men hon har beslutat att gifta sig i sverige så det blir väldigt lätt för min del..
    Hon kommer även vara 1 av 4 tärnor till mig den 11 aug ...hon har tagit sig ner 4 gånger under våren /sommaren och varit delaktig i planering..hon kommer ner och är med på min blivande möhippa (vet ej när den blir) och hon hjälper mig med massa...det är så riktiga vänner gör..

    jag tycker du ska ringa henne och ifrågasätta detta...!!! min sambos ena marskalk skickade ett sms härromdagen och sa att han inte kunde komma längre..då dampa jag loss,ringde upp han och ifrågasatte det mm...och dagen efter hade han fixat det så nu kommer hna iaf..
    dessutom tycker jag du ska fråga om du inte är en mer värd vän än att få ett meddelande på facebook?..
    usch jag blir så arg på sånt här...du har inte köpt klänning och planerat för att hon vill gå på festival istället och bangar ur...jävla dålig stil...det är bara att ta sig mod och sätta henne på plats..

    lycka till

  • JuliBr­ud89
    Äldre 14 Jul 16:13
    #2
    moa2012 skrev 2012-07-13 21:32:31 följande:
    fy fan vad dålig stil...jag känner med dig jätte mycket och förstår att du mår jätte dåligt.
    .en av mina allra bästa vänner bor i norge ,jag bor i skåne ..och även om det är 108 mil och kostar mkt att köra eller flyga hade jag gjort ALLT för att komma..jag hade inte direkt råd att köra upp när dem skulle döpa hennes son men jag fixade det iaf för jag ville vara med på dopet av barnet som jag är fadder till.. hon kommer även gifta sig nästa sommar och jag kommer vara 1 av två tärnor..och jag hade kommit upp och fixat möhippa..och hjälpt henne med massa även om jag bor 108 mil bort...men hon har beslutat att gifta sig i sverige så det blir väldigt lätt för min del..
    Hon kommer även vara 1 av 4 tärnor till mig den 11 aug ...hon har tagit sig ner 4 gånger under våren /sommaren och varit delaktig i planering..hon kommer ner och är med på min blivande möhippa (vet ej när den blir) och hon hjälper mig med massa...det är så riktiga vänner gör..

    jag tycker du ska ringa henne och ifrågasätta detta...!!! min sambos ena marskalk skickade ett sms härromdagen och sa att han inte kunde komma längre..då dampa jag loss,ringde upp han och ifrågasatte det mm...och dagen efter hade han fixat det så nu kommer hna iaf..
    dessutom tycker jag du ska fråga om du inte är en mer värd vän än att få ett meddelande på facebook?..
    usch jag blir så arg på sånt här...du har inte köpt klänning och planerat för att hon vill gå på festival istället och bangar ur...jävla dålig stil...det är bara att ta sig mod och sätta henne på plats..

    lycka till
    Tusen tack før ditt stød!! Precis vad jag behøver nu. Jag jag ær hur arg, ledsen, besviken som helst. Hon har inte engagerat sig i något som helst vare sig med brøllopet eller hur hon ska komma hit. Hon har øvergett allt till mig och min syster. Dom skulle samåka tåg hit, så sa hon till min syster att hon skulle sæga till nær biljetterna skulle bestællas. Thats it. Jag har ringt både SJ och NSB (motsvarar svenska SJ) men såklart ær det ombyggning i oslo så det ær skitsvårt att ta sig hit! 

    Men som du sæger, jag hade gjort allt. Skønt att din kompis hjælper dig och bryr sig :) Det ær ju så det ska vara! T.o,m kommit och hjælpt till! Min kompis skulle också komma på min møhippa, men som alltid bangade hon ut.

    Hon har kørkort, hon har bil, hon har ledigt från jobbet. Varfør i helvete kan hon inte køra då?? Førstår att det kan bli jobbigt, men jag hade fan cyklat eller liftat om jag inte hade något  annat sætt att komma hit på!

    I tillægg har jag en dotter som nu snart ær 8 mån. Nær jag blev gravid så sa hon: Jag lovar att komma! Ska bara hitta ett bra datum først. Juni, juli aug, sep, okt och nov kom. 2 veckor innan beræknad førlossning så sa jag ifrån att nu får du fan inte komma længre. Jag ska føda barn!

    Usch jag kænner hur sur jag blir av att bara skriva allt!

    Hoppas detta aldrig hænder dig! Din kompis låter ju som en rikitig væn! Ønskar er all lycka till! Kramar :)) 
Svar på tråden Förbannad!!! Fick avbud från tärnan 2 veckor före bröllopet...