• lyckli­g01
    Äldre 12 Jul 17:54
    3548 visningar
    9 svar
    9
    3548

    Billiga lila blommor

    Hej!


    Jag gifter mig i december och tänkte ha lilablommor i bordsdekorationer som jag gjort! Har varit och frågat pris på rosor och det drog iväg en del, så tänkte om det finns någon som några tips andra lila blommor som är billigare än rosor!?


     


    tack på förhand!

  • Svar på tråden Billiga lila blommor
  • Äldre 12 Jul 17:58
    #1
  • lyckli­g01
    Äldre 12 Jul 18:41
    #2

    jätte snygga, vet du om de är billigare än rosor!?

  • Äldre 12 Jul 18:59
    #3
    lycklig01 skrev 2012-07-12 18:41:40 följande:
    jätte snygga, vet du om de är billigare än rosor!?

    De säljs ju på "kvist"


    Typ 30 kr kvisten eller nåt sånt och där är ju ett antal blommor på varje kvist.


    http://www.interflora.se/order.asp?ProductCategoryID=3&ProductID=5496


    Tycker det ser ut som en fyra fem kvistar så du får en aning om hur många klockor det är på varje


     

  • Äldre 12 Jul 19:01
    #4

    http://ruthantutansblogg.blogspot.se/2010_04_01_archive.html


    fyllda vita men visar iaf runt 3-5 klockor per kvist

  • lyckli­g01
    Äldre 12 Jul 19:27
    #5

    jag ska kolla upp det, tack för tipset :)

  • msE
    Äldre 12 Jul 22:22
    #6

    ett tips annars om du ska ha små arrangemang med oasis är att köpa blommande krukväxter o "slakta"
    Krysanthemum finns ju med lila blommor bland annat...

  • lyckli­g01
    Äldre 13 Jul 09:49
    #7

    finns dem att få tag på under vintern!?

  • Äldre 13 Jul 15:54
    #8
    lycklig01 skrev 2012-07-13 09:49:14 följande:
    finns dem att få tag på under vintern!?
    Nej.

    December och färgen lila är öht inte så där värst stort i Sverige. Vi är ett väldigt färgkonservativt land, och i december säljer blomsterhandeln utan tvekan mest röda och vita bommor-med undantag för typ rosa hyacinter.

    Frågade du inte i blomsteraffären vad de annars kunde föreslå förutom rosor?

    Hur dina dekorationer ska se ut och tillverkas är också av intresse för vad som kan vara lämpligt att föreslå. Likaså vilken lila nyans.

    Prärieklockor, anemoner och santini (småblommig krysanthemum på kvist) och så Phalaenopsis (brudorkidé) är väl det jag kommer på så här på rak arm. Brudorkidéerna kan bli rätt prisvärda ifall du köper dem på kruka i god tid så alla blommorna på stängeln hinner slå ut och du sedan kan använda dem klocka för klocka så att säga. Om det funkar i den typ av dekoration du tänkt dig vill säga.
    Vad som helst av detta måste du beställa, eftersom butikerna knappast tar in mycket lila annars så års.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Äldre 13 Jul 16:18
    #9

    Det finns lila hyasinter då i december som inte kostar många kronor, problemet kan ju vara att dom doftar ganska starkt.
    Men lila hyasinter med t.ex vita rosor eller vita nejlikor är otroligt vackert.

Svar på tråden Billiga lila blommor