• Anonym (Morgongåva)

    Outfit till secret box fotografering

    Jag skriver anonymt eftersom jag vet att min blivande är här ibland och han vet mitt användarnamn.

    Jag ska göra en boudoir/secret box fotografering och ge till min blivande i morgongåva. Vi kommer göra fotograferingen i bröllopssviten (kommer få låna den några timmar).
    Men vad tusan ska man ha på sig? Behöver tips på fina outfits. Det ska ju vara sensuellt, klädsamt men inte porrigt.

    Jag är ganska kort (1,64 väger, cirka 80 kg, 75C i BH - kurvig helt enkelt.) så det får gärna vara klädsamt för en kurvig kvinnokropp :)

    Tänkte att jag ska ha brudklänningen hängande i bakrunden och så. Ska jag har fler "rekvisita"? En blomma? Mitt flor?

    Alla tips tas tacksamt emot.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-12 11:36
    Jag vill gärna ha bilder eller länkar på outfits. Behöver konkreta förslag.
  • Svar på tråden Outfit till secret box fotografering
  • Anonym (har gjort en)

    Jag hade fyra olika outfits när jag gjorde min fotografering och fick 4 olika "typer" av foton.

    En outfit var underkläder jag fått av min man - de var sexiga.

    En outfit var ett helt kit (korsett, strumpebandshållare, strumpor osv.) spetsunderkläder i ljust rosa - de var romantiska.

    En outfit var ett nattlinne och så hade jag röda pumps till - de var mer coola. Typ.

    En outfit var vita underkläder och så hade jag min slöja och ett strumpeband till. Det var mer bröllopsinspererat och mer sensuellt.

    Fotograferingen tog 2 h varav första halvtimmen gick åt att bara slappna av =) 

  • Anonym (Morgongåva)
    Anonym (har gjort en) skrev 2012-07-12 11:24:41 följande:
    Jag hade fyra olika outfits när jag gjorde min fotografering och fick 4 olika "typer" av foton.
    Men blev bilderna bra? Blev han glad? Gav du det på bröllopsdagen eller morgon efter?

    Jag vill gärna ha bilder på outfits förslag... eller länkar till förslag.
  • Anonym (Morgongåva)

    Jag var på lindex på lunchen och tittade på detta:



  • Anonym (har gjort en)
    Anonym (Morgongåva) skrev 2012-07-12 11:36:03 följande:
    Men blev bilderna bra? Blev han glad? Gav du det på bröllopsdagen eller morgon efter?

    Jag vill gärna ha bilder på outfits förslag... eller länkar till förslag.
    Ja, bilderna blev bra! Det var både närbilder på detaljer - typ handen på låret. Och så var det helbilder. Det var meningen att han skulle få det på morgonen dagen efter (det var då jag fick min morgongåva). Men pga sjukdom och leveransförsening av bilderna så fick han det inte förrän en vecka senare....

    Prova underkläder och ta sånt du känner dej bekväm och snygg i. Jag hade ett par stringtrosor som jag hade väldigt svårt att slappna av i och det såg man på bilderna, tyvärr.

    Jag valde att inte få bilderna särskilt redigerade (fotografen fixade bara till ljuset). Men om man vill så kan man ju få bilder väldigt redigerade och "fixa till" det som eventuellt inte blir så bra... 
  • Anonym (Morgongåva)
    Anonym (har gjort en) skrev 2012-07-12 13:01:42 följande:
    Prova underkläder och ta sånt du känner dej bekväm och snygg i. Jag hade ett par stringtrosor som jag hade väldigt svårt att slappna av i och det såg man på bilderna, tyvärr.
    Ja, jag använder ALDRIG stringtroser... men jag tänker om man har en body eller linne till så är man ju ändå lite klädd. Men till BH så tänker jag en hipser eller boxer modell... annars skulle jag känna mig naken tror jag.
  • Anneli256

    man behöver inte ha stringtrosor till om man inte känner sig bekväm med det. finns andra snygga ,,sexiga modeller. Hade jag varit som du så hade jag gått till en "riktig" undeklädesaffär där du kan få professionell hjälp av personalen. visserligen lite dyrare. För det första så har dom flesta kvinnor fel storlek i bh- vilket gör att man inte trivs i dom och att dom inte sitter snyggt. Man kan få hjälp att mäta sig ordentligt. Sedan finns det massa olika val. Dom har även olika "bröllopsunderkläder" kanske du kan köpa dom kläder som du sen ska använda till ditt bröllop. Det är a och o att du har något som du trivs i och som är du.. Det kan bli fina sensuella bilder i typ boxermodell också..


    Jag har själv gjort en sådan fotografering till min make tidigare och hade då två outfits. Det blev väldigt uppskattat. Jag hadet träffat fotografen på ett bröllop. Egentligen hatar jag att vara med på bild. Men hon kom hem till mig och tog fotografierna så det kändes mer avslappnat. Tänk även på andra accessoarer som tex smycken som kan vara en fin detalj, blommor, stearinljus, Sminkningen bör du också lägga lite extra energi på. Lite skarpare än vanligt då en del försvinner i fotona, men även där ska du ju tänka på hur du är "normalt" och vilken typ av bilder du vill ha.


    Lycka till.. som sagt var håll det så likt ditt "vanliga" jag så det inte ser konstlat ut.

  • Anonym (Brud i augusti)

    Hejsan!

    Jag håller själv på att planera min egen Morgongåva-fotografering och kan dela med mig av hur jag har tänkt.

    För det första funderade jag över sådant som jag redan har som jag vet att min fästman älskar speciellt mycket. Och det är inte nödvändigtvis underkläder. Själv kommer en av mina outfits vara en kort klänning som han tycker att jag är världens absolut vackraste i. Man behöver som sagt inte bara använda sig av underkläder.

    Sen fortsatte jag att fundera på nästa outfit och kom fram till att här är ju ett ypperlig tillfälle att använda sig av sådant som man har valt bort till bröllopsdagen. Jag kommer inte ha slöja t ex när vi gifter oss och då tänkte jag att DEN detljen vill jag fånga upp på fotograferingen!

    Sen kan man ju även göra sådant som man vanligtvis inte kan göra. Jag har en väldigt genomskinlig, vit spetsklänning som påminner om en gammaldags brudklänning. Under det tänkte jag har mycket mörka underkläder och se vad fotografen kan göra med det.

    Högklackade skor tänker jag ha med mig i mängder för man får dels så fina ben i dem och det blir en härlig detalj på bilderna.

    Vidare har jag ett smycke som jag älskar som jag fått av min fästman so jag tänker ha på mig till någon av mina outfits. Jag har valt underkläder som är ganska neurala. Jag känner att det fina ligger i alla detaljerna.

    Hoppas att jag har kunnat ge lite hjälp även om jag inte kan skicka konkreta bildförslag (fästmannen hänger här ibland och då hade han kunnat lista ut att det var jag).  

    Setet du hittat på Lindex var väldigt fint!!! 

  • Anneli256

    Boudoir bilder eller secret box bilder är för mig sensuella bilder där man visar mycket av kroppen.. endast för sin "älskades ögon" ..ej nödvändigtvis stringtrosor och den biten, men kläder som man bara har på sig i sin älskades närvaro. Bilder som du beskriver med en kort klänning som sambon visserligen älskar så tycker iaf inte jag att man kan säga att dom bilderna faller under samma kategori. Missförstå mig inte din ide är jättebra om man inte vill gå så långt som att ta "riktiga" secret box bilder och kommer säkerligen att bli väldigt uppskattat ändå.


    Anonym (Brud i augusti) skrev 2012-07-12 15:55:11 följande:
    Hejsan!
  • Anonym (Brud i augusti)
    Anneli256 skrev 2012-07-12 17:08:53 följande:
    Boudoir bilder eller secret box bilder är för mig sensuella bilder där man visar mycket av kroppen.. endast för sin "älskades ögon" ..ej nödvändigtvis stringtrosor och den biten, men kläder som man bara har på sig i sin älskades närvaro. Bilder som du beskriver med en kort klänning som sambon visserligen älskar så tycker iaf inte jag att man kan säga att dom bilderna faller under samma kategori. Missförstå mig inte din ide är jättebra om man inte vill gå så långt som att ta "riktiga" secret box bilder och kommer säkerligen att bli väldigt uppskattat ändå.
    Jag tror att du inte riktigt har förstått vad jag menar men mitt ovanstående meddelnade. Vad jag menar är att man kan använda sig av sådana kläder som i vanliga fall kanske inte skulle anses sensuella men som betyder det i era ögon. 

    Till exempel är min klänning mycket uringad och ganska kort. På en av bilderna planerar jag att ligga ner och att bilden tas från ansiktet ned åt så att bröstens kurvnings syns väldigt tydligt och att man sedan har benen t ex korsade upp mot väggen och att man möjligtvis har strumpeband eller skymtar trosan nedanför klänningen.

    Så jag tycker att du har helt fel med att man inte skulle kunna använda sig av "vanliga" kläder under en secret box fotografering. Man måste inte ha porriga dressar eller underkläder för att ta sensuella och utmanande bilder. 

    I mitt fall blir min fästman mycket mer till sig om jag är klädd i den ovannämnda klänningen än om jag har ett raffset på mig vilket jag tycker gör den alldeles perfekt för en secret box fotografering.  
  • Anonym (Morgongåva)

    Jag shoppade loss på lunchen. Tre olika outfits.... eller fyra egentligen. Ella M rakt igenom. De är så himla härligt romantiska men ändå så att man kan använda de till vardags.

    Outfit 1 - Vit spetsslip med "inbyggda" strumpebandshållare. Till det stringtroser i samma modell

    Outfit 2 - Vit push-up BH i spets med tillhörande stringtrosor med volang

    Outfit 3 - Vintageinspirerat. Svart spets BH med tillhörande "boxer" trosor. De har som ett budfärgat/beige tyg under i i den genombrutna svarta spetsen syns det beiga blanka tyget. Till detta köpte jag även en jättefin slip/nattlinne i samma beiga blanka tyg.

    Sen köpte jag även två par matchande boxer/hipster trosor så att jag kan "klä på mig" om jag skulle känna mig fånig i stringisarna.

    Och självklart de obligatoriska vita stay-upsen. Och sen hittade jag en lång guldkedja och ett långt pärlhalsband.

    *puh* Plånboken är tom men jag är väldigt nöjd....

  • Anonym (Elin)

    Jag hade olika outfits, bl a bröllopsunderkläderna med skor och smycken, en bild där jag bara har sidentrosor och ett långt pärlhalsband (täcker över brösten med armar och händer), vit spetsbh och spets trosor, rödrutig bh och trosor och slutligen sidentrosorna och en vit skjorta som jag tog från honom och hade lite uppknäppt. Blev jättevackert ochverkligen inte porrigt

  • Anonym (Morgongåva)

    Idag är det dags... vid lunch kommer fotografen och hämtar upp mig sen åker vi ut till platsen där vi ska gifta oss. Vi kommer fotografer i bröllopssviten!

    Känns skönt att få de gjort äntligen, men jag är nervös. Hoppas de blir bra. Är ju inte i toppform, förkyld hängig... hoppas det inte syns på slutresultatet.

    Hahaha... men blivande frågade imorse när jag åkte till jobb om det händer nåt spännande idag. Hehehe om han bara visste!

  • Anonym (Morgongåva)

    Vad roligt det var! En sån otrolig egokick. Man kan tro att man ska känna sig obekväm i bara underkläder framför en främling men det var verkligen häftigt.

    Nu funderar jag bara på vad det ska stå på framsidan av albumet. "Från mig, till dig" känns så fånigt.

  • Anonym (Vill men ...)

    Om jag bara hade modet att göra det till min man ha ha ha....han skulle bli väldigt glad ;)
    Men som det är nu har jag inte det modet......men nån gång kanske ;)

  • Anonym (Morgongåva)
    Anonym (Vill men ...) skrev 2012-07-26 11:33:28 följande:
    Om jag bara hade modet att göra det till min man ha ha ha....han skulle bli väldigt glad ;)
    Men som det är nu har jag inte det modet......men nån gång kanske ;)
    Men det var verkligen inte pinsamt, eller jobbigt eller nånting. Det var tvärtom superroligt! Vi började med som ett linne och trosor, kände mig "väldigt" påklädd och typ bilder bakifrån och sedan när man slappnade av mer och mer så blev det andra bilder.

    Ska bli så himla roligt att se resultatet. Jag menar, jag är som sagt småtjock. Väger mer än jag någonsin gjort. (alla andra går ner i vikt inför bröllopet, jag går typiskt nog upp) Men det är ju såhär jag ser ut så det ska bli spännande att se vad fotografen lyckades få fram.
  • Anonym (Vill men ...)

    Jag är inte bara små tjock ha ha jag är mer ;). Men jag har aldrig trivts med min kropp.....ja ja vi får se nån gång så ;)

Svar på tråden Outfit till secret box fotografering