• Linda1983

Färger!?

Idag var jag och tittade på klänningar åt mig och tärnorna! Hittade en jätte jätte fin till mig och superfina till mina tärnor! Tärnornas klänningar var i färgen silver grön eller ja jade grön typ! Kan man eller måste man ha samma färger på dukningen som tärnornas klänningar!? Jag hade från början tänk mig vitt svart silver men dom här klänningarna var ju gröna!? Hur tusan ska man göra???

• Svar på tråden Färger!?
  • Chicita

Kort svar: Nej

Nej tärnorna behöver inte följa färgtemat. Dom är väl inte en del av dekorationerna hoppas jag Flört
    Färgtemat ska inte vara en lag, något man måste följa slaviskt i allt man gör.
    Det ska vara en röd tråd, som underlättar när man ska fixa dukning mm.
    Dina färger finns ju redan i bröllopet om man går på tradition med mörk kostym, jackett eller frack till brudgummen, vit klänning till bruden. Vita dukar och silverfärgat porslin.

Antar att du kommer ha blommor av någon form, vita kanske?
    I så fall har dom ju gröna stjälkar och blad. Är det inte tänkbart att plocka upp den naturligt förekommande gröna färgen i tärnornas klädsel utan att göra grönt till en "temafärg"? Glad 

• Linda1983

Tack för ditt perfekta svar :) de var precis vad jag ville ha reda på :) De e så mycket med allt så man blir alldeles snurrig :) så jätte tack :)

• Chicita
    Linda1983 skrev 2012-07-11 19:26:43 följande:
    Tack för ditt perfekta svar :) de var precis vad jag ville ha reda på :) De e så mycket med allt så man blir alldeles snurrig :) så jätte tack :)
    Det finns egentligen bara tre saker du måste
    1: Någon att gifta dig med
    2: Godkänd hindersprövning
    3: Någon med vigselrätt som viger er.

Allt annat är bara lullull och valfritt Solig 
  • Dina

mina tärnklänningar är svarta (vilket iofs är en av temafärgerna, men inte förekommer på speciellt många ställen), för att ändå få en röd tråd i alltihopa ska tjejerna ha ett vinrött sidenband runt midjan (vinrött har vi här och där och överallt :)). Så ett tips är ju t.ex. (eftersom ni har svart som färg) att ha nått liknande, dvs. någon liten detalj på klänningarna som är svarta! behöver ju inte vara ett sidenband, utan t.ex. en brosch eller nått annat i temafärgen! Glad

• karamell

Jag tycker att det går bra att välja de gröna klänningarna till dina tärnor, i med att du inte har någon annan direkt "färgstark färg" så kommer det nog bara bli snyggt. Däremot om du hade haft, rött eller blått eller rosa eller liknande färg så hade det blivit för många färger med olika färg på klänningarna, men vitt svart och silver är väldigt neutralt så kör på säger jag =)

Själva ska vi ha allting i vitt och guld :)

Svar på tråden Färger!?