• Anonym

    Fult förnamn tydligen...

    Varför måste folk vara så elaka? Jag är på jobbet, pratade precis med en kund i telefonen som talade om att jag har fult förnamn så han ville tilltala mig med mitt efternamn istället. Varför kläcker man ur sig en sån sak??? :( Löjligt men jag sitter med tårar i ögonen. Jävla idioter det finns!

  • Svar på tråden Fult förnamn tydligen...
  • Cicci90

    Glädj dig över att du är en bättre människa än honom!  {#emotions_dlg.flower}
    Sånt säger man inte, så försök att strunta i det även om det kan göra ont att få höra något sådant..

  • SkövdeSophie

    Men va fan! Har folk inget hut alls i kroppen! Strunta i vad han säger och försök att inte ta åt dig. Om han inte är en viktig kund kan du ju be honom fara och flyga. Eller säg lite syrligt Herr ? till honom äta gång. Så slipper du använda hans förnamn.

  • PMB

    Det är verkligen inte en sak man säger till någon men det finns idioter överallt, tyvärr. Blir arg när jag läser det för jag tror inte det kan finnas något som heter fult förnamn. Det finns en del ovanliga och vissa kan man ha svårt för eftersom man har dåliga erfarenheter av namnet (har någon gång kommit in på namn på ev barn med min sambo och då är det vissa som får nej direkt pga att han har känt någon som varit elak som haft det namnet) men att gå så långt som att säga att ett namn är fult har jag aldrig varit med om. Din kund måste vara en riktig idiot!

  • 101112

    Fy attans vilken liten människa han måste vara om han måste trycka till helt okända människor och speciellt en person han vet inte direkt kan svara på ett sådant grovt påhopp.
    Tänk ist att du är en större och starkare själ än vad han någonsin skulle kunna bli hur han än försöker och det tror jag att han innerst inne vet.
    Skit i honom så gott du kan

    Styrkekramar till dig i massor

  • Chicita

    Det finns alltid idioter.
    Han hade väl säkert en dålig dag och tog ut det på dig. Han kanske själv hade blivit utskälld av sin chef innan han ringde eller något sånt.

    Jag har varit utsatt för liknande när jag jobbade i hotellreceptionen.
    En hotellgäst (som hade bokat med mig så jag visste ju precis vad vi kommit överens om) började gapa direkt han kom innanför dörrarna och ville att piccolon skulle hämta hans bagage.
    Hmm... piccolo är inte så vanligt på svenska standardhotell liksom. Knappt att dom extrema lyxhotellen har såna.
    När jag sa det så ville han ha en bagagevagn. Nope, det är inte heller standard på svenska hotell men jag sa att han gärna fick låna konferensens vagn om han ville.
    Då började han gapa om att han inte skulle betala parkeringsavgiften. För det borde vi bjuda på så dyra som vi var (jovisst, han hade ett extremt bra paketpris där han betalade mindre än 2000:- per dag för tre hotellrum, så 50:- per dygn kan han gott betala) jag berättade att vi hade en gratisparkering 200 meter från entrén. Vilket resulterar i en till utskällning.

    När han bokade så upplyste jag honom om att det här var våra absolut sista rum. Tre combirum som består av en 140cm bred säng som man måste dela då det inte får plats extrasängar i rummen. Det ingår 2 kuddar och 1 täcke och pga fullbeläggning så hade vi inga extra täcken att erbjuda, så han skulle ta med egna. Det var då ingen stor grej när vi pratade i telefon.

    2 min efter att han gått upp på rummet så kommer han nerrusande och börjar skrika innan hissdörrarna ens hunnit gå upp att han ska ha 2 till kuddar per rum och 1 täcke till per rum.
    Jag förklarade att jag hade berättat när han bokade att vi inte hade fler täcken och kuddar och att han ju gått med på att ta rummen som dom var. Men det hade vi inte alls sa han, för "hon han hade pratat med hade lovat honom sviten med ett angränsande rum". Nej det hade jag inte, eftersom det var  mig du bokade med.
    Nehepp det var det inte, jag var bara en fet idiot. Och jag skulle lyfta mit feta fula arsel och gå ut på stan (som stängt för 4 timmar sen) och köpa fler täcken och kuddar åt honom annars skulle han se till att jag fick sparken...

    Det slutade med att en kollega fick åka in på sin lediga dag och ta över. Jag bröt ihop totalt och kunde inte jobba på resten av veckan.
    Flera gäster kom fram och beklagade att dom hade varit elaka (jag hade fått massa skäll den dagen pga felaktiga bokningar som en ny tjej gjort) men dom kände själva efter att ha sett hans sätt, att dom överreagerat och att det inte var så farligt att ha en mobil extrasäng istället för en permanent väggfast.

  • passionsblomman

    "Åh, jag beklagar å dina vägnar, men du har just visat att du själv har så ful insida att jag helst slipper adressera dig vidare över huvud taget, ett ögonblick ska du istället få glädjen att tala med en av mina kollegor, adjö!"

    ..hade varit lite skönt att få kläcka ur sig en sådan gång. Tomte

    När man jobbar i serviceyrken får man stundom ta mer skit än man orkar, men då gäller det att komma ihåg att det inte handlar om en själv personligen. Oftast är det en stressad person som av olika skäl är liten, mår dåligt, är arg eller vad som helst. Men roligt är det inte.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Oniq

    Men stackare.
    Ja, det finns galet mycket idioter :)

    Själv blir jag nyfiken över vad som fått honom så arg i grunden. Hade någon tjej som dumpat honom burit  lika namns som du? Hade han ont i magen? Led han av grav dyslexi och var arg på sig själv för att han hade problem med att stava eller uttala ditt namn?

    Upp med hakan, sådana personer är inte värda tårar. (sitter i växel själv, ibland får man lov att låta folk skrika av sig, man kan ju låtsas att man är en liten ventil som förhindrar att idioten på andra sidan luren slår ihjäl någon istället)


    Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
  • Cosy

    Du får se det posetiva han gillade ditt efternamn


    We did it on DreamHack. Geeky love
  • Anonym (B)

    Haha, vilka typer det finns! Och vad skönt att man slipper vara vän med dem!

    Jag har ett "fult" förnamn, men jag tycker om det supermycket. Själv är jag väldigt snygg så vi liksom kontrasterar varandra på ett bra sätt.

Svar på tråden Fult förnamn tydligen...