• Anonym (orolig)

    Tråkigt bröllop med 40 gäster?

    Varken jag eller min blivande har stor familj och de vänner vi har är gemensamma. Vi blir 40 vuxna och 15 barn, på ett kyrkligt bröllop, firar i församlingshemmet efteråt.
    Jag är orolig att det ska kännas litet och tråkigt. Har någon erfarenhet av detta antal gäster och hur det är?

  • Svar på tråden Tråkigt bröllop med 40 gäster?
  • polkapinne

    Vi kommer också bli mellan 40-50 gäster så jag hoppas också på att det inte blir tråkigt.

    Men jag var på en väns bröllop och de hade bara 20 gäster på middag utan dans efteråt. Jag tyckte det var jättetrevligt, alla kunde prata med alla och det blev en mysig stämning.

  • FruNovember

    Vi har samma antal, vår tanke är att det kommer bli helt lagom, inte för få så att det ekar i kyrkan, men lagom för att man ska hinna umgås med varje gäst så jag hoppas att det inte blir tråkigt :-P

  • Chicita

    Är ni tråkiga? 
    Är era släktingar och vänner tråkiga?

    Om svaret är nej. Varför skulle det bli tråkigt? Flört 

    Ett lyckligt brudpar, något gott att äta och dricka, samt vänner och bekanta man kanske i alla fall inte träffar varje dag. Kan det bli bättre?
    Ni kommer ha mycket tid att prata med era gäster så att ingen känner sig undanskuffad. Men ändå utan att ni ska bli upptagna hela kvällen med att bara prata för att hinna igenom alla gästerna.
    Ni kommer att ha en helt underbar dag och kväll med många skratt. För det är ju så det blir när det är mindre och de flesta känner varandra.Solig 

  • brudsnart

    Vi blir 50 st och varför skulle det bli tråkigt:) Det är ju dom man tycker om man har kul med och det är dom man bjuder ?!

  • Anonym (orolig)

    Tack för alla svar! Känns genast mycket bättre.


    Det är bara det att man läser om bröllop med uppåt hundra gäster och allt är bara sååå fantastiskt... Men vi har som sagt inte så stor släkt. Jag hoppas det blir kul och ändå dans efteråt eftersom jag älskar att dansa!

  • Ingride

    Vi blir 30 på vårt bröllop och jag förväntar mig inte att det ska bli tråkigt. Tråkigt eller inte beror väl på hur gästerna är, inte antalet.
     

  • ElinFalk85

    vi var 30 st tror jag inklusive mig och min man och vi hade jättekul =D. blev inte så mkt dans dock, mest för att bruden ville hem, hon var trött.

  • Chicita
    Anonym (orolig) skrev 2012-07-11 14:29:18 följande:

    Tack för alla svar! Känns genast mycket bättre.


    Det är bara det att man läser om bröllop med uppåt hundra gäster och allt är bara sååå fantastiskt... Men vi har som sagt inte så stor släkt. Jag hoppas det blir kul och ändå dans efteråt eftersom jag älskar att dansa!


    Det är inte antalet som gör det fantastiskt. Inte heller hur mycket det kostade eller hur många lekar man hade...

    Det som gör det fantastiskt är brudparet, deras lycka, att konceptet är genomtänkt. Det kanske inte är så lämpligt att bjuda på afternoon tea, om folk förväntat sig trerätters middag pga att man skrev "middagen intas på X-ställe" i inbjudan eller liknande.
    Man kanske inte kan förvänta sig "party all night long" om man gifter sig tidigt och bara bjuder på lunch och tårta och inget på kvällen... Ja du förstår vad jag menar tror jag Flört
    När brudparet är lyckliga och gästerna känner sig bekväma med upplägget (nivån på klädkoden, maten osv) så blir det bra. Det är enkel matematik Solig
  • Syllis 2012

    Till festen kommer vi vara 30 personer med oss 2 in räknat.Vi kommer ha en liten enkel bröllopsfest i en liten mysig lokal Glad
    Jag tror inte eran fest kommer bli tråkig Glad.

  • knyttan

    Vi gifte oss nu i lördags och hade precist 40 gäster plus 5 små barn som gäster och jag och min man Solig Vi har fått såååå många kommentarer, sms och facebookhälsningar om att det var det roligaste/trevligaste /finaste bröllopet de varit med om, alla våra gäster verkade vara mycket nöjda - och om det var någon som mot förmodan hade outhärdligt tråkigt så var den personen klok nog att inte säga något (och dessutom låtsas ha kul!). Jag tänkte också lite som du , och oroade mig för att det inte var så många gäser osv, men i slutändan så var det precis lagomt, och man hann verkligen prata med alla och ha trevligt!

  • Pebbles

    Smaken är ju delad om hur många gäster man vill ha. Vi var 50 och det var super kul! Har varit på bröllop med över 500 gäster och kan meddela att jag personligen mycket hellre går på ett med 40. Ni får säkert jätte skoj!Solig


    Loves it!
  • aniara

    Vi hade ca 50 gäster på vårt bröllop och vi hade en fantastisk fest! Vi satsade hårt på en genomtänkt bordsplacering under middagen, för att hålla stämningen uppe även om middagen blev utdragen, och vi fick mycket beröm för det. Det blev inte så mycket till dans men det var inte för att festen inte var rolig utan för att gästerna fann varandra så bra vid middagen och fortsatte att konversera med varandra efteråt. Du ska se att det blir jättebra!

  • ChristineL

    Nej, nej, varför skulle det bli tråkigt? Glad Min bror valde att gifta sig borgerligt i rådhuset bara med familjerna och ett par nära vänner, vi var 20-25 personer totalt och hade jättetrevligt :) När jag och min sambo gifter oss kommer vi bli ca 40-45 och det är inget tråkigt med det :)

  • Tok kär Annki

    Hur kan en fest med människor som ni har valt att fira eran dag med bli tråkig? Går inte, ni kommer att få den underbaraste dagen och kvällen i erat liv! Flört Vi blir 28 st med mig och min blivande man. Vi tänker har den underbaraste dagen och kvällen i vårat liv! Flört


    Tok kär Annki
Svar på tråden Tråkigt bröllop med 40 gäster?