• Anonym

    Slutat med p-piller

    Hej!
    Slutade med p-piller för drygt tre veckor sedan. Förra veckan fick jag symptom på ägglossning lite ont i magen och mera flytningar.
    Den här veckan har jag nu haft ont i bröstvårtorna och mått illa i 4 dagar, kan man må så av att slutat med pillrena eller kan jag redan vara gravid?
    Någon mer som känt samma när ni slutat med pillerna?

  • Svar på tråden Slutat med p-piller
  • Anonym

    Om du hade äl förra veckan så är det lite väl tidigt att anta att du är gravid.. Kan vara så att du känner mer då du slutat med pillren, men det kan ju vara graviditet också.. Vänta till bim och ta ett test då?

  • Anonym

    Jag slutade också med p-piller nyligen och jag hade samma symtom men även alldeles tokömma bröstvårtor. Jag har nu fått mens så för min del var det säkert dels ägglossning och dels en omställning för kroppen. Men alla är vi olika :)

  • snowstars

    Jag åt visserligen minipiller men när jag slutade med dem fick jag en helt sjuk pms. Ömma bröst och extrem nedstämdhet. Så det kan ju vara en reaktion på att du slutat med pillren. Enklast är väl att vänta och se, helt enkelt.

  • Anonym

    Problemet är att de är så svårt att vänta, för tidigt för test ju :)

  • Anonym

    Jag fick ungefär samma symtom när jag slutade med p-piller för ca ett år sedan och kan ha så ibland inför kvinnoveckan, lite mer pms kom också på köpet haha. Men man kan ju alltid hoppas på graviditet! Drömmer

Svar på tråden Slutat med p-piller