• FruNovember

    Fasiken vilken omständig ide jag har fått... Tips någon? :-P

    Jaha, nu har jag fått för mig följande; björkstubbar, tre stycken i olika höjd för tårtorna.. Problemet är att jag inte känner någon som har möjlighet att fixa det.. Någon som kan komma på något? Eller själv har en björk och en motorsåg och bor i Västeråstrakten kanske? :-P

  • Svar på tråden Fasiken vilken omständig ide jag har fått... Tips någon? :-P
  • Picnick i det gröna
    FruNovember skrev 2012-07-10 20:43:45 följande:
    Jaha, nu har jag fått för mig följande; björkstubbar, tre stycken i olika höjd för tårtorna.. Problemet är att jag inte känner någon som har möjlighet att fixa det.. Någon som kan komma på något? Eller själv har en björk och en motorsåg och bor i Västeråstrakten kanske? :-P
    Är i samma sits.. Bara det att jag gifter mig om några veckor och känner att jag nog är på tok för sent ute att fixa det.. 
  • FruNovember

    Haha, attans! Jag kan inte släppa det, skulle passa så bra in i temat.. :-P Kan man ringa och fråga random bonde och erbjuda en slant för besväret tro? O

  • Picnick i det gröna

    Ingen aning faktiskt! 
    Borde man ju kunna! Om de ska avverka snart så kan de kanske fälla ett träd.. jag menar, ska det ändå bli björkved kan det väl kapa en bit till dig^^ 

  • Chicita

    Kolla om du kan hitta en annons på någon som säljer björkved i dina trakter. Sen borde resten inte vara några stora problem Flört

  • FruNovember

    Haha, exakt min tanke! Vart i landet gifter ni er?

  • Chicita
    FruNovember skrev 2012-07-10 20:58:18 följande:
    Chicita, du är faktiskt ett geni!
    Äsch så du säger *försöker se blygsam ut*

    Tungan ute
  • Picnick i det gröna

    Som sagt,  är också HELST ute efter stubbar, men andra tips välkomnas också..
    Typ såhär vill jag ha det http://pinterest.com/pin/128352658100641188/


    Vi kommer att ha 3 tårtor, som jag vill ha i olika höljd, så några sånadär små pallar hade ju varit toppen. Hur stora tårtorna är i diameter har jag inte riktigt kläm på.. kanske 30 cm? 

  • FruNovember

    Haha, I mean it chicita! Jag har precis kikat in på blocket och det finns björkved i västmanland iaf.. Frågan är bara om man blir idiotförklarad när man ringer och vill köpa tre stubbar, helst i lagom matchande höjd..? Lite Hassanvarning på.den?

Svar på tråden Fasiken vilken omständig ide jag har fått... Tips någon? :-P