• dreamer

Vanliga ringar till vigsel?

Har verkligen svårt att hitta en passande ring till våra förlovningsringar som ser ut som på bilden. vill absolut hitta en ring under 2000:- blandat guld och vitguld eller silver. men snubblade över dessa och fastnade :) för man måste väl inte hitta en just under kategorin vigselringar! eller?

http://www.chanti.se/Ring_i_silver_med_8_karat_guld%7C84857#Ring_i_silver_med_8_karat_guld|84857

http://www.chanti.se/Ring_i_silver_med_8_karat_guld%7C83812#Ring_i_silver_med_8_karat_guld|83812

http://www.chanti.se/Ring_i_silver_med_8_karat_guld%7C843301#Ring_i_silver_med_8_karat_guld|843301

• Svar på tråden Vanliga ringar till vigsel?
  • Cicci90

De behöver absolut inte heta "vigselringar" för att man ska kunna använda dem som det. Jag tror inte att ringarna bryr sig speciellt mycket Flört
    Om ni har hittat ringar som ni gillar, som passar er och som ni kan tänka er att bära resten av livet så tycker jag att ni ska slå till!

• Rosi

Tycker de var jätte fina ringar. skulle jag ha hittat dem inna så skulle jag ha köpt någon av dem till mig själv. då jag har en liknande förlovnings ring.

jag har köpt en ring för endast 1800 kr. tycker inte man behöver en dyrare.... tyckte nästan den jag köpte var för dyr... men blir man kär i en ring så ska man köpa den. och inte tänka på vad andra runt om tänker....

• Kvasthilda

Jag köpte min ring i en antikaffär..

• Teza

Håller helt med föregående, jag gillar oftast inte dom som är "märkta" vigselring, fastnar oftast för något helt annat.

Ni ska välja ringar som känns bra, som ni tycker om det är de viktigaste absolut. Den första där gillade jag skarpt, vi måste dock ha titanringar på grund av våra slitiga jobb, annars hade jag lätt kunnat fastna för den :)

Lycka till

• dreamer

Fast man funderar ju på hur hållbara de är!?

någon som har koll på dehär med silver, på vissa man kollar på så är det bara silver, sen andra står der 925 silver.. vad är skillnaden på allt silver?

vill så gärna ha en silverring med guld på!

• Chicita

925 står för silvermängden. Det är 92,5% silver i Sterlingsilver (Sterling 925).
    Det är mjukare och mer formbart än traditionellt silver (verksilver) som oftast används i bestick mm.
    Sterlingsilver missfärgas inte lika fort, men deformeras lättare.

8 karat guldbeläggning låter inte heller så hållbart. 8 karat guld är väldigt väldigt mjukt. Så jag kan tänka mig att det slits bort rätt fort eftersom silvret i det här fallet är hårdare än guldet.

Det jag tror du ska tänka mest på när du kollar efter ringar är att höjden funkar ihop. Om du har en platt tunn förlovningsring så kan det vara bättre att satsa på en tunnare vigselring också.
    Giftemålet sitter ju inte i ringen heller, så om du gillar någon av dessa så kan du gott och väl köpa den och sen byta ut den när den är utsliten. 

Svar på tråden Vanliga ringar till vigsel?