• Protex­blue
    Äldre 9 Jul 17:33
    6613 visningar
    25 svar
    25
    6613

    Lila blommor till borden, behöver hjälp!!

    Jag ska gifta mig 15 september och vill ha lila blommor på borden. Så Jag tänkte be om lite hjälp här. Är de någon som har förslag på lila blommor, kan vara vilken nyans som helst. Tar tacksamt emot förslag. :)

  • Svar på tråden Lila blommor till borden, behöver hjälp!!
  • Äldre 9 Jul 17:41
    #1

    finns inte gerbera i någon lila nyans? annars finns ju den underbara lupinen i en väldigt läcker lila färg. men den kanske är mer åt det blålila hållet. 





    dom här finns oxå, men vet dock inte vad dom heter... 
  • Äldre 9 Jul 17:42
    #2

    ah! höll ju på glömma! om nu midsommarblomster finns vid septermber, så är dom ju billiga att plocka själv :P har dock dålig koll på när blommor blomma. mina lupiner blomma rnu, men hur länge vet ja inte.. 

     

  • Äldre 9 Jul 17:43
    #3
    filibustern skrev 2012-07-09 17:42:56 följande:
    ah! höll ju på glömma! om nu midsommarblomster finns vid septermber, så är dom ju billiga att plocka själv :P har dock dålig koll på när blommor blomma. mina lupiner blomma rnu, men hur länge vet ja inte.. 

     
    glömde bilden... 

  • Aniara­4
    Äldre 9 Jul 18:54
    #4

    Freesia eller prärieklocka finns fina lila! Vi skulle egentligen haft lila kvistrosor på borden, men grossisten fuckade upp och skickade fel färg (de skulle vara både till borden och till mitt hår, så jag blev inte glad av det telefonsamtalet kan jag säga), så floristen fick vara lite kreativ och fick ihop prärieklockor till borden istället. Det blev fint det med!

  • Äldre 9 Jul 19:25
    #5

    och dom kan säkert fixa lila rosor oxå :)

  • Xelina
    Äldre 9 Jul 19:29
    #6

    vi ska ha orchideer,

  • Äldre 10 Jul 09:12
    #7

    Vi hade Stjärnöga på borden. Den heter en massa olika saker. Fransk Marguerit och något med Afrikansk. Osteospermum på latin tror jag dock med reservation för konsonanterna! Vi gjorde små dekorationer med oasis i Ikeas galej-koppar.


  • Pebble­s
    Äldre 10 Jul 10:28
    #8

    Jag skulle kolla med floristen som jag tänkt för att höra vad som är tillgängligt i lila i september och välja utefter det. :)


    Loves it!
  • Xelina
    Äldre 10 Jul 19:39
    #9

    Jag tänkte köpa orchideer på ikea, har riktigt fina och knipsa av blommorna, lägga dem i en vas med vit sand i botten, och vatten över allt upp till kanten, provade o orchiden höll i 1 vecka så ska nog klara en kväll :) sen tänkte jag ha ett flytljus ovanpå...

     

  • Tveket
    Äldre 10 Jul 21:43
    #10

    Xelina, Vart har du hittat vaserna och flytljusen? 
     

Svar på tråden Lila blommor till borden, behöver hjälp!!