• muminm­amman 81
    Äldre 8 Jul 00:15
    2108 visningar
    8 svar
    8
    2108

    hur ska vi förklara vilka som får komma till rådhuset?

    Hejsan!
    tänkte skicka iväg våran bröllops sida jag gjort här, men vet inte riktigt hur jag ska formulera vilka som får komma in till rådhuset å vilka inte får komma...närmsta familjen el ska vi bara ta 2 st vittnen? mor å svärmor vill ju vara med...( har långväga släktingar oxå som kommer)

    skrev till en början att det finns begränsat antal plaster så vi kan träffas utanför el vid festlokalen...men funkar detta?

    måste få skickat iväg detta imon söndag!

    Mvh Nina 

  • Svar på tråden hur ska vi förklara vilka som får komma till rådhuset?
  • Smulan
    Äldre 8 Jul 00:42
    #1

    Hur många får plats? jag skulle nog bara tagit två vittnen om jag var du. Vi gifter oss den 14 juli i hemlighet med två vänner som vittnen och har en fest för alla andra en månad efter.

    Om det känns konstigt så ta bara den närmaste släkten med förklaring att det just bara finns ett visst antal platser och de närmste borde ju få vara med. Det borde folk förstå tycker jag.

  • muminm­amman 81
    Äldre 8 Jul 00:52
    #2

    det va lite så vi tänkte...max 20 pers får plats...så jag får solla lite

  • Smulan
    Äldre 8 Jul 10:40
    #3

    Ok ja men då får ni ju in en del ändå....förklarar ni bara precis vad som är "problemet" så borde ju folk förstå att ni inte gör det för att vara dumma utan för att det helt enkelt inte går.
    När gifter ni er? Vi har tänkt att ett av våra vittnen ska filma vigsel cermonin den 14 juli och den ska vi visa på stor duk det första vi gör när alla kommit till festen som vi har den 11 aug tillsammans med ett bildspel på alla foton och bra musik som vi ska knåpa ihop. Då blir det ju nästan som att de får vara med ändå ;) Kanske är något för er med? Att visa filmen för de andra som inte fick plats. Har ni bjudit många? Vi ska bjuda runt 60 pers så vi får se hur många som kan komma med kort varsel ;).

  • Äldre 8 Jul 10:58
    #4

    Smulan: Jag och m2b planerar att gifta oss i Stockholm nästa sommar. Men då jag har min släkt på västkusten ska vi ha en fest där för dom ett par veckor senare och då hade jag också tänkt att visa en film ifrån vigseln i Stockholm... Men vi kommer inte att utesluta någon. Är det släktingar som vill ta sig till Stockholm den dagen så är dom givetvis även välkomna på festen senare...och tvärt om...ifall m2bs Stockholmsvänner också vill komma till västkusten och festa

  • Smulan
    Äldre 11 Jul 12:06
    #5

    Krystat- det låter som en jätte bra ide' kul med nån som gör som vi :)

  • Smulan
    Äldre 11 Jul 12:07
    #6

    Oj autostavningen döpte dig till krystat ha ha förlåt krystal.

  • Äldre 11 Jul 13:01
    #7

    Nu har du väl redan skickat iväg det här. Men jag tänkte komma med en idé ifall någon annan läser tråden och har samma funderingar.

    Om den enda anledningen att ni inte vill ha med alla på vigseln är platsbrist, och inte att ni vill ha cermonin privat, så skulle jag skrivit:
    I rådhuset finns begränsat antal platser. Vi vill inte utesluta någon från vigseln, men vi ber om att ni respekterar vår önskan om att låta våra närmaste få plats i första hand.

    Om ni bara vill ha med närmaste familjen och inte vill att någon annan kommer över huvud taget, ens om det blir plats över:
    Vigseln sker i kretsen av de närmaste (separat inbjudan krävs) pga begränsad plats i lokalen.

  • muminm­amman 81
    Äldre 11 Jul 14:19
    #8
    Chicita skrev 2012-07-11 13:01:36 följande:
    Nu har du väl redan skickat iväg det här. Men jag tänkte komma med en idé ifall någon annan läser tråden och har samma funderingar.

    Om den enda anledningen att ni inte vill ha med alla på vigseln är platsbrist, och inte att ni vill ha cermonin privat, så skulle jag skrivit:
    I rådhuset finns begränsat antal platser. Vi vill inte utesluta någon från vigseln, men vi ber om att ni respekterar vår önskan om att låta våra närmaste få plats i första hand.

    Om ni bara vill ha med närmaste familjen och inte vill att någon annan kommer över huvud taget, ens om det blir plats över:
    Vigseln sker i kretsen av de närmaste (separat inbjudan krävs) pga begränsad plats i lokalen.
    bra skrivet...nu hann jag skicka ut våran bröllops sida ...skriv liknande att fanns ett begränsat antal platser i rådhuset..så om man ville kunde vi ses utanför el på restaurangen
Svar på tråden hur ska vi förklara vilka som får komma till rådhuset?