• Beatasbrandbilar

Info i tidningen

Innan ni gifte er eller ska gifta er, informerade ni om detta i tidningen innan alltså vilken tid vigseln var osv?

• Svar på tråden Info i tidningen
  • aniara

Nej. Har aldrig hört att någon gjort så.

• purpleflower

Vi tänkte göra det. Det är ganska vanligt, i alla fall här där vi bor.. Läser inte så många andra tidningar så jag vet ju inte hur det är i andra städer. Men det är ju bra för de som inte är bjudna på bröllopet men som vill komma till kyrkan och man berättar ju kanske inte direkt till alla man känner i vilken kyrka och vilken tid man gifter sig. 
    Tycker att ni ska göra det om ni känner för det Glad 

• Chicita

Nepp, vi ville inte ha fler där än vi bjudit egentligen.
    Mycket för att vi hade temabröllop och ca 95% av gästerna kom i kläder enligt temat.
    Så att få in massa nyfikna i vanliga kläder skulle kunna förstöra mycket.
    Men visst kom det en del ändå som hört om det på annat håll Glad 

• TheD

Nej. Folk får veta ändå genom andra. Jag hade folk på min sida i kyrkan som inte var bjudna på bröllopet men just dessa personer var välkomna till vigseln ;)

• Chicita
    PimPim83 skrev 2012-07-07 13:42:04 följande:
    Jag har alltid tänkt att vi ska göra det, men så läste man det här för ett år sedan och sedan dess är jag lite tveksam, även om det inte tillhör vanligheterna....

www.aftonbladet.se/nyheter/article13071173.ab
    Sånt där är bra att tänka på över huvud taget...
    Dels har vi grannsamverkan här så vi kollar till varandras hus när någon är borta. Och om vi helt enkelt inte sett grannarna på någon dag eller två så går man och ringer på och kollar om dom är hemma, är dom inte det så tar man en tur runt huset och kollar läget.

Vi parkerar också på varandras parkeringsplatser (infarter) om inte den andra är hemma och vi vet om det.
    Sen brukar brorsan åka hem till oss, tända lite lampor och kanske tillbringa några timmar här.
    När vi åkte på vår bröllopsresa så flyttade han runt utemöblerna lite och var även här och kastade frisbee med sin dotter. Ibland har vi även husvakt som bor här om vi är borta länge.

Så om vi ska iväg och jag behöver berätta det för många (eller bara gör det ändå) så är jag noga med att tala om att huset inte är obevakat och att värdesakerna följer med oss när vi åker. Jag skryter inte över dyra apparater på nätet osv...

Det är bättre att förekomma än att förekommas som det ju heter Flört 
  • purpleflower
    PimPim83 skrev 2012-07-07 13:42:04 följande:
    Jag har alltid tänkt att vi ska göra det, men så läste man det här för ett år sedan och sedan dess är jag lite tveksam, även om det inte tillhör vanligheterna....

www.aftonbladet.se/nyheter/article13071173.ab
    Ja det är helt sant, man borde nog tänka till lite extra om man bor i hus. Men man kan ju se till så att t ex grannarna (om de nu inte är bjudna på bröllopet) kollar till huset under dagen och kvällen.
    Vi bor i lägenhet på 3:e våningen så för oss är det nog ingen större fara med inbrottstjuvar Flört
Svar på tråden Info i tidningen