• jakother

    Hur placerar man när halva släkten hatar den andra halvan .. typ!

    Haha, ja alltså nu har inte alla svar kommit in än, men vi har flera i vår familj som hatar varandra kors och tvärs och bland vännerna som inte gillar de andra och ja, det är kaos minst sagt.. vi vill ändå gärna bjuda på middag och så men hur i hellskotta ska vi duka så att alla inte sitter i klaner utan sitter med dom som dom inte känner... HUR GÖR MAN?

    Vi funderar på att ha två långbord eftersom det passar festplatsen bäst och gästantalet är ca 30 gäster..


    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • Svar på tråden Hur placerar man när halva släkten hatar den andra halvan .. typ!
  • filibustern

    vad tråkigt! ja det ställer ju till en del, och ärligt, det vette tusan om ni kan lösa det. men kanske om ni vet varför X ogillar Y så kanske ni kan "gradera" allvaret och sätta de med mest problem långt ifrån varann.. om du förstår? annars får dom ju bara lägga sina dispyter och ogillanden åt sidan, för det är ER dag

  • Chicita

    Jag kommer ju med mitt tips igen då när det gäller bordsplacering...
    Färgkoda.
    Skriv ut alla namn på färgat papper.

    I ert fall skulle jag göra alla som gillar varandra i en färg så ni ser vilka grupper ni har att jobba med (separera dom i vilka som avskyr varandra alltså, men hur dom gillar varandra om du förstår hur jag menar).
    Och dom som är neutrala får en egen färg.
    Det är väldigt lätt att få en överblick när man ser det färgkodat.

    Vi gjorde det ju svårt för oss genom att låta klädseln påverka bordsplaceringen (vilket alla fick veta om) så jag behövde hålla reda på vilka som kom som Adel, borgare, bönder och vanligt klädda, samt damer och herrar.
    Så all Adel blev blå. Mörka lappar för killar, ljusa för tjejer.
    Rosa för borgare osv osv...
    Innan jag kom på det så hade jag pillat och kämpat massor och inte fått till det.
    Du kanske får lov att jobba med tvåfärgade lappar till och med. Men jag lovar, det ger dig en mycket bättre överblick och det är lätt att flytta runt och byta plats på folk.

    Stirra dig inte blind på att du måste blanda folk från alla sidor, men du kanske kan sätta en släkting som hatar en annan släkting med en kompis som hatar en annan kompis. För dom hatar ju inte varandra...

    Lycka till Glad 

Svar på tråden Hur placerar man när halva släkten hatar den andra halvan .. typ!