Ångest inför vigseln och mina känslor...
Jag måste få skriva av mig och få någon annans åsikt om min sits.
Jag och min sambo ska gifta oss om bara ett par månader.
Jag är jätteglad över att vi ska gifta oss, det känns helt rätt och perfekt. Snart blir det vi! ♥
MEN, vigseln ger mig sådan fruktansvärd ånget, även fast det är flera veckor kvar så går jag runt med en stor knut i magen. Jag vill inget annat än att vi ska gifta oss men inte så här...
Jag hatar att stå i centrum, jag ville att vi skulle gifta oss i hemlighet eller med bara våra föräldrar närvarande. Min sambo ville att våra familjer och vänner skulle vara närvarande. Vi kompromissade och har bara bjudit närmasta familjen på bröllopet (borgerligt), det blir ca 24 gäster. Några veckor senare ska vi ha fest med vänner.
Mina känslor har gått upp och ner, för det mesta har detta upplägg känts bra, men ibland har ångesten smugit fram. Ju närmare vi kommer så känns detta inte ok, stor klump i magen...
Jag försöker prata med sambon men ibörjan trodde han att jag ångrat mig över att vi ska gifta oss och blev jätteledsen. Nu säger han inget utan ler lite bara....
Usch nu börjar jag gråta. Jag känner mig så elak, alla ser fram emot vår vigsel och jag känner bara ångest.
Jag har väldigt dåligt självförtroende, det är nog därför jag känner sådan ångest. Att alla ska stå där och glo på mig... Jag ville ha ett enkelt bröllop, och vårt bröllop blir nog väldigt enkelt om man jämför med andra. Men det känns ändå som att det drar iväg.
Jag vill gifta mig som jag är.. inte tillfixad och fejkad... men det går ju inte... för klädkoden är kavaj, så ni måste jag fixa till mig och vara världens vackraste....
Jag kommer inte undan, det blir som vi planerat. Men jag vill ju vara lycklig den dagen. Inte tvinga mig igenom den. Som det känns nu kommer jag få tvinga mig igenom min bröllopsdag. Allt för att göra alla andra nöjda....
Försöker se det positivt, det är ju bara en dag, och efter den så är vi gifta.