• Godis
    Äldre 4 Jul 23:45
    1271 visningar
    2 svar
    2
    1271

    Vigselförrättare. Tips?

    Har någon här blivit vigd i Simrishamn? Vem hade ni som vigselförrättare? Vi vet inte vem vi ska ta utav dom som finns idag där. Vill ju gärna ha någon som är bra på det hela liksom Skrattande

    Ni andra som blivit vigda borgerligt, hur valde ni förrättare? Pratade ni med alla för att få uppfattning om hur dom är?


  • Svar på tråden Vigselförrättare. Tips?
  • Äldre 5 Jul 07:32
    #1

    Borgliga vigselförrättare har ofta ett förtroendeuppdrag i kommunen för något parti. Om du/ni har en bestämd politiks uppfattning kan man börja att kolla vilka partier de tillhör.

    Ring annars och prata med dem. Gifter ni er på rådhuset tror jag inte ni kan välja. Gifter ni er utanför kan ni det men det är inte säkert att alla kan/vill komma. SÅ det kanske löser sig av sig själv. Har ni något ställe ni ska gifta er på så har de kanske samarbetat med någon som de kan rekommendera.

    Jag tror de flesta är bra på det.

  • Godis
    Äldre 5 Jul 10:23
    #2
    yavanna81 skrev 2012-07-05 07:32:20 följande:
    Borgliga vigselförrättare har ofta ett förtroendeuppdrag i kommunen för något parti. Om du/ni har en bestämd politiks uppfattning kan man börja att kolla vilka partier de tillhör.

    Ring annars och prata med dem. Gifter ni er på rådhuset tror jag inte ni kan välja. Gifter ni er utanför kan ni det men det är inte säkert att alla kan/vill komma. SÅ det kanske löser sig av sig själv. Har ni något ställe ni ska gifta er på så har de kanske samarbetat med någon som de kan rekommendera.

    Jag tror de flesta är bra på det.
    Vi ska gifta oss i rådhuset och har 5pers att välja mellan. 

    Vi bryr inte särskilt hur dom står politiskt, utan mer hur dom är som person. Kan man ringa till alla 5, eller är det konstigt? 
Svar på tråden Vigselförrättare. Tips?