• imoen

Alkoholfritt - tips på goda drycker och bubbel.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-04 22:10
    Hmm, postade för snabbt :P

Vi har bestämt oss för ett helt alkoholfritt bröllop och nu funderar jag på vad man kan bjuda på som välkomstdrink som känns lite vuxen och festlig. Har någon något tips? Gärna ett billigare alternativ än systemets alkoholfria mousserande.

• Svar på tråden Alkoholfritt - tips på goda drycker och bubbel.
  • sofi 88

Vi har köpt lokalproducerad äppelcider som alkoholfritt. Känns lite lyxigare och personligt. Kolla om det finns någon frukthandlare eller vad det är som gör egen cider i närheten där du bor! 

• TheD

Nu vet jag inte vilken dryck du tänker på men Chapel Hill eller vad den heter är jättegod och billig. Finns på Ica Maxi också ;)

• imoen

Vad roligt med närproducerat. Det vore ju fantastiskt kul men vi har inte gott om äppelträd på mina breddgrader :) Kanske någon flädervariant? Tack, ska kolla Chapel Hill. Vi får väl ha en provning här hemma. Helst skulle jag vilja komma ner i priset av typ kiviks äppelmust på PET-flaska, men jag vill ju ha glam också. Hmm, jag ska köpa en triss och se om problemet löser sig själv :)

• goyan

Systembolaget har ett väldigt god alkoholfritt jordgubbsvin för 29 kr!

• goyan

Oj, såg nu att du ville ha andra alternativ än det som finns i systembolagets sortiment. Haha!

• ChristineL

Bella Ella är ett alkoholfritt mousserande jättegott alternativ! Finns både som vitt och rosé, finns i ica-butiken där jag jobbar och om du frågar hos din butik så kan dom säkert ta hem det. Sen finns det Eccuson äppelmust/cider, Da Vinci (mera måltidsdryck/bubbelvatten). 

Annars är det en god idé att gå till systemet och be om hjälp :) 

• AnnL
    goyan skrev 2012-07-04 22:29:48 följande:
    Systembolaget har ett väldigt god alkoholfritt jordgubbsvin för 29 kr!
    Den ska vi ha :) Sedan ska vi ha kiviks cider, vanligt vatten och två alkoholfria drinkar. En variant av mojito och en fruktdrink. 5 av mina närmaste kommer inte att dricka och jag bjöd hem dom och frågade vad dom skulle vilja ha och vi kom fram till detta så det känns tryggt att dom fått vara med och bestämma.
  • sommaren13
    AnnL skrev 2012-07-05 07:28:59 följande:
    Den ska vi ha :) Sedan ska vi ha kiviks cider, vanligt vatten och två alkoholfria drinkar. En variant av mojito och en fruktdrink. 5 av mina närmaste kommer inte att dricka och jag bjöd hem dom och frågade vad dom skulle vilja ha och vi kom fram till detta så det känns tryggt att dom fått vara med och bestämma.
    Tänk bara på att det är jordgubbar i, om man är allergisk kan man få en reaktion på den.
  • Mette81

Prata med personalen på ditt närmaste Systembolag, de är superduktiga!! Och kan personligen rekommendera Chapell Hill's alkoholfria mouserande =P supergod!!! Drack den alltid när jag var på kalas under min graviditet ;) Lycks till!!

• wahlstrm

Sist jag bad om alkoholfritt alternativ på ett bröllop så fick jag äppelmust när de andra fick vitt vin och sen fick jag blåbärsdricka när de andra drack rött vin.

Jättegott och betydlige roligare än läsk, som man fått ett par gånger annars.

Svar på tråden Alkoholfritt - tips på goda drycker och bubbel.