• teztroll

Börjar få lite lätt panik

Vi ansökte om hindersprövning för flera månader sen och fick brev om detta från Skatteverket inom någon vecka.
    Sedan skickade vi in dessa papper plus anmälan om privat vigsel till stadsledningskontoret i stan för runt en månad sen. Vår vigselförrättare har fortfarande inte fått dessa papper och vi gifter oss nästa helg. Börjar bli rädd att de har försvunnit någonstans på vägen.

Är det någon som varit med om liknande, att det har tagit lång tid eller så?
    Dessa papper är ju det viktigaste på hela bröllopet, för annars blir vi ju inte gifta!

Börjar som sagt få lite lätt panik nu...

• Svar på tråden Börjar få lite lätt panik
  • Chicita

Jag skulle nog ha gått och efterlyst dom papperna om jag var som ni.
    Och jag skulle också ringt skatteverket och förklarat situationen och fråga om dom kunde skicka en kopia med posten i dag. 

• Cicci90

Jag har inte varit med om något liknande, så där kan jag tyvärr inte vara till någon hjälp.
    Däremot berättade vår präst om att han en gång skulle viga ett par som skulle ha med sig hindersprövningen precis innan vigseln och de glömde den hemma.
    Han hade då ringt prästen som arbetade i den församling som brudparet tillhörde och han hade på något vänster tillgång till folkbokföreingen eller liknande och kunde styrka att allt var som det skulle. Så de löste detta ändå. Med en viss fördröjning av vigseln Flört

Hur längesedan detta var (vår präst är närmare 70 år) och exakt hur det gick till vet jag inte. Men ni kanske skulle ringa skatteverket eller något annat, förklara läget och se efter om det finns några andra alternativ.

• teztroll

Pratade med Stadsledningskontort nyss och de har inte fått in vårt brev, vilket innebär att det har kommit bort på vägen. Håller på att ringa Skatteverket nu och ska be dem om ny hindersprövning. Bara hoppas att de kan fixa det så fort som möjligt för nu har jag verkligen panik.

Fan också! Det enda som inte får gå fel och så gör det det ändå!

• Chicita

Egentligen borde dom ge ut ett kvitto på att dom har tagit emot såna handlingar tycker man. 
    Då har man ju bevis på att man har lämnat in dom i alla fall, vilket betyder att dom finns någonstans för det första. Men också att man är godkänd liksom... 

• teztroll

Har pratat med Skatteverket nu och vi får nya papper imorgon eller på fredag, så nu är det inga problem verkar det som.
    Men fy fan vad nära det var att gå åt helvete...

• Cicci90
    teztroll skrev 2012-07-04 14:41:40 följande:

Har pratat med Skatteverket nu och vi får nya papper imorgon eller på fredag, så nu är det inga problem verkar det som.

Skönt att det löste sig så bra!
  • Chicita
    teztroll skrev 2012-07-04 14:41:40 följande:

Skönt, då kan du pusta ut Glad
  • sandi

Hmm blir lite nyfiken på om du bor i Göteborg för precis samma sak hände oss.Hade fullkomlig panik ett par veckor före bröllopet men det löste sig.

Skönt att det löste sig för dig också. Trist bara att dom inte sköter sånt här bättre.

• teztroll
    sandi skrev 2012-07-05 08:11:14 följande:

Hmm blir lite nyfiken på om du bor i Göteborg för precis samma sak hände oss.Hade fullkomlig panik ett par veckor före bröllopet men det löste sig.

Skönt att det löste sig för dig också. Trist bara att dom inte sköter sånt här bättre.

Jag bor i Göteborg ja. Hände samma sak med dig? Vet ju inte om det är Posten eller Stadsledningskontoret som har tappat bort det, men ändå...
Svar på tråden Börjar få lite lätt panik