• lyckli­g01
    Äldre 3 Jul 22:41
    7497 visningar
    16 svar
    16
    7497

    Brudar 2012/2013 Luleå/Boden med omnejd

    Hej! Jag kommer ifrån Boden och gifter mig den 1 december 2012! Har letat efter någon aktuell tråd för oss från Boden/Luleå med omnejd men inte hittat någon! Hade varit kul att prata med fler som kommer här ifrån! Kanske vi kan hjälpa varandra med tips och ideer :)

  • Svar på tråden Brudar 2012/2013 Luleå/Boden med omnejd
  • Dasa
    Äldre 4 Jul 10:39
    #1

    Hej!

    Jag kommer härifrån :) (Luleå)
    Kul med en sån här tråd, precis det jag letat efter. :)

    Vi gifter oss i 22/9 -12 i Luleå.

     

  • lyckli­g01
    Äldre 4 Jul 15:03
    #2

    Kul med en till från Norr :) Hur går det med planeringen för er? :)

  • Dasa
    Äldre 6 Jul 10:35
    #3

    Vi är nog lite sen med planeringen med tanke på att det bara är drygt 11 veckor kvar :-P

    Vi har bokat kyrka, festlokal, och min klänning är fixad. Det är typ det! :) 
    VI har velat fram och tillbaka var vi vill ha festen men nu igår bestämde vi oss äntligen :)

    Hade tänkt boka frisör och florist i veckan, men jag har ingen aning om var jag ska göra mitt hår. Försökt söka runt lite men det finns ju flera hundra frisörer :) Så vet du nån duktig frisör i Lule?

    Hur går det för er?

  • lyckli­g01
    Äldre 9 Jul 08:09
    #4

    Men det viktigaste verkar ju vara klart :) Nog hinner ni säkert med allt på 11 veckor :)


     


    Jag kommer från Boden och vi kommer gifta oss här så tyvärr vet jag inte några bra frisörer i Luleå! Synd att det ska vara så dyrt med uppsättning....


     


    Vi har ordna rätt så mycket, men tycker fortfarande att det är mycket kvar!


    Det här är fixat!


    Inbjudningskort


    färgtema


    Ring


    Lokal


    kyrka


    Värdpar


    Kökspersonal/servering


    Liveband


    Bordsplacering


    Frisör


    Smink


    Smycken


    Meny


    Dekorationer är bestämda men inte alla gjorda!


    Naglar är också mest troligt bestämt


    Florist är bestämd och jag har pratat med dem om buketten men allt är inte helt klart


    Festhäfterna är nästan klara


    Fotograf har vi pratat med två olika, men inte bestämt klart ännu!


     


    Tror att det var det mesta, kan ha glömt något!


     


     


     


     

  • AnnL
    Äldre 9 Jul 09:54
    #5

    Kul!! Jag är från Luleå och gifter mig den 21/7 nu i år :)

  • lyckli­g01
    Äldre 10 Jul 10:41
    #6
    AnnL skrev 2012-07-09 09:54:35 följande:
    Kul!! Jag är från Luleå och gifter mig den 21/7 nu i år :)
    Vad roligt, inte så länge kvar för dig då! :) Har ni hunnit fixa det mesta?
  • AnnL
    Äldre 10 Jul 11:23
    #7
    Dasa skrev 2012-07-06 10:35:14 följande:
    Vi är nog lite sen med planeringen med tanke på att det bara är drygt 11 veckor kvar :-P

    Vi har bokat kyrka, festlokal, och min klänning är fixad. Det är typ det! :) 
    VI har velat fram och tillbaka var vi vill ha festen men nu igår bestämde vi oss äntligen :)

    Hade tänkt boka frisör och florist i veckan, men jag har ingen aning om var jag ska göra mitt hår. Försökt söka runt lite men det finns ju flera hundra frisörer :) Så vet du nån duktig frisör i Lule?

    Hur går det för er?
    Jag rekommenderar LYXX för håret. Lite dyrare men värda varendaste krona!
    lycklig01 skrev 2012-07-10 10:41:24 följande:
    Vad roligt, inte så länge kvar för dig då! :) Har ni hunnit fixa det mesta?
    Jo det mesta är så gott som klart, bara någon lite grej som inte går att fixa förrän i sista minuten. Bara 11 dagar kvar nu Solig Har ni kvar någon stor grej eller känns det som om ni har koll på läget? Var i Boden ska ni gifta er? Jag är ursprungligen från Boden men flyttat hela vägen till Luleå Tungan ute
  • lyckli­g01
    Äldre 10 Jul 19:47
    #8
    AnnL skrev 2012-07-10 11:23:55 följande:
    Jag rekommenderar LYXX för håret. Lite dyrare men värda varendaste krona!
    lycklig01 skrev 2012-07-10 10:41:24 följande:
    Vad roligt, inte så länge kvar för dig då! :) Har ni hunnit fixa det mesta?
    Jo det mesta är så gott som klart, bara någon lite grej som inte går att fixa förrän i sista minuten. Bara 11 dagar kvar nu Solig Har ni kvar någon stor grej eller känns det som om ni har koll på läget? Var i Boden ska ni gifta er? Jag är ursprungligen från Boden men flyttat hela vägen till Luleå Tungan ute

    Vad skönt, inte länge kvar tills er dag :) Så spännande...


     


    Jag har inte provat klänning ännu och det börjar kännas lite stressande, men jag har sagt att jag ska gå ner 4kg till sedan ska jag prova klänning, så jag har något som driver mig :) Men jag har ju 5 månader på mig så det borde gå bra!


     


    Vi ska gifta oss i stora kyrkan, första tanken var att gifta oss nästa sommar och åka till fjällen och hyra en stugby som jag har speciellt i hjärtat (skulle bjuda gästerna på boendet)och vi fick ett väldigt bra pris, men sen kände vi att alla kanske inte har råd att åka dit upp och för oss var det viktigare att alla kunde komma än att gifta oss där! Vart kommer nni gifta er?

  • AnnL
    Äldre 11 Jul 07:40
    #9
    lycklig01 skrev 2012-07-10 19:47:08 följande:

    Vad skönt, inte länge kvar tills er dag :) Så spännande...


     


    Jag har inte provat klänning ännu och det börjar kännas lite stressande, men jag har sagt att jag ska gå ner 4kg till sedan ska jag prova klänning, så jag har något som driver mig :) Men jag har ju 5 månader på mig så det borde gå bra!


     


    Vi ska gifta oss i stora kyrkan, första tanken var att gifta oss nästa sommar och åka till fjällen och hyra en stugby som jag har speciellt i hjärtat (skulle bjuda gästerna på boendet)och vi fick ett väldigt bra pris, men sen kände vi att alla kanske inte har råd att åka dit upp och för oss var det viktigare att alla kunde komma än att gifta oss där! Vart kommer nni gifta er?


    Ja herregud 5 månader, du hinner :) Mysig tanke med stugbyn men det är nog som du säger att alla kanske inte hade haft råd. Vi ska gifta oss i Råneå Kyrka och sedan ska vi vara på melderstein herrgård. Alla rum på herrgården är bokade av gäster och även några som har husbilar och husvagnar med sig så det blir brunch med dom gästerna dagen efter :)
  • lyckli­g01
    Äldre 16 Jul 22:53
    #10

    På onsdag ska jag åka och prova klänning, åh så spännande! :) ska verkligen bli kul! Är det någon som vet av någon bröllopsbutik i luleå! själv ska jag til piteå men har hört att det även ska finnas i luleå men hitar ingen då jag söker

  • AnnL
    Äldre 17 Jul 19:56
    #11
    lycklig01 skrev 2012-07-16 22:53:22 följande:
    På onsdag ska jag åka och prova klänning, åh så spännande! :) ska verkligen bli kul! Är det någon som vet av någon bröllopsbutik i luleå! själv ska jag til piteå men har hört att det även ska finnas i luleå men hitar ingen då jag söker
    Den i Luleå har stängt igen tyvärr...finns Harriets brud och bal i boden men det är ett litet utbud säger dom..
  • lyckli­g01
    Äldre 17 Jul 21:55
    #12

    okej men då vet jag det! På harriet kan man bara hyra och jag vill själv köpa :)

  • Dasa
    Äldre 21 Jul 19:24
    #13

    Lycklig 01!

    Hittade du nån klänning du gillade?
    Jag har oxå köpt min i Piteå, var även till Skellefteå  och kollade på klänningar men de hade mycket mer i Piteå.

  • lyckli­g01
    Äldre 21 Jul 20:48
    #14

    Yes jag hittade en som jag blev helt kär i! Det var ju super kul att prova :)

  • Astero­iden
    Äldre 26 Jul 15:38
    #15

    Bra med en sån här tråd! :D


    Jag och min blivande man gifter oss 25 maj 2013 i Boden.


     

  • lyckli­g01
    Äldre 30 Jul 20:09
    #16
    Asteroiden skrev 2012-07-26 15:38:11 följande:

    Bra med en sån här tråd! :D


    Jag och min blivande man gifter oss 25 maj 2013 i Boden.


     


    kul med en till som gifter sig i Boden! Kommer du ifrån boden? 
Svar på tråden Brudar 2012/2013 Luleå/Boden med omnejd