• Anonym

Kan inte välja man

Jag har hamnat i en jobbig situation... En situation som får mig att skämmas, men som jag känner att jag har svårt för att ta mig ur. Jag har känslor för två män samtidigt. Jag försöker så mycket som möjligt att reda ut hur jag känner och vad som passar i längden, vad jag vill osv. Men jag kan inte bestämma mig. De har båda sidor jag gillar och ogillar... Det är precis som om den ene uppväger den andre... Jag har träffat den ene mannen längre än den andre. Och när vi gjorde slut träffade jag den andre. Men sen började vi ses igen... Och en tid efter det började jag träffa den andre mannen också. Sen har det gått fram och tillbaka, allt har varit komplicerat och jag har gjort slut och gått tillbaka. En av dem vet om den andres existens men den andre vet inte. Fasen också, vill inte fortsätta leva såhär men vet inte hur jag ska bestämma mig...

• Svar på tråden Kan inte välja man
  • Anonym (no no!)

Jag hoppas att du inte planerar bröllop iaf? För övrigt tror jag att om det är Rätt så bara vet man, jag skulle omöjligt kunna ha känslor för någon annan än min blivande.. Hade jag känt som du hade jag slutat träffa dem båda och inväntat mr Right istället..

• Anonym

Förstår hur du tänker. Men det är mer komplicerat i mitt fall... Pga tidigare upplevelser i mitt liv så tar det tid innan jag litar på någon. Mr Right kommer inte bara sådär till mig, för jag måste lära känna någon väl för att binda mig...

• Anonym (no no!)

Fast om du ser det såhär; du bedrar den ena mannen, och den man som vet om att han är en utav två du träffar kan ju ibte direkt veta vart du står heller.. Du har blivit sviken förut, därför sviker du 2 män som under tiden ska visa att Du kan lita på Dem? Tvärtom då? Vad ger du?och att skylla det på tidigare upplevelser tycker jag är omoget.. låt båda vara och hitta digsjälv först, sen kan det vara dags att hitta någon att leva med, när du har en grund att stå på och en kärna i dig att lita på..

• JuliBrud89

Jag skulle inte valt den som du gick ifrån och kom tillbaka till! Det kan ju aldrig løna sig i længden!

• Tveket

Jag håller med Anonym (no no!) Gör slut med båda och hitta dig själv först innan du ger dig in i nåt seriöst förhållande. Att lära känna någon under dina premisser (dvs du är otrogen) bådar inte gott. Om killen som inte vet om att du är otrogen får reda på det kommer det troligtvis att såra honom väldigt mycket,  känns det ok för dig? Om det gör det har du ju ändå inte äkta känslor för honom. Och killen som vet om att du har en annan på sidan, har han äkta känslor för dig om han tycker det är ok att dela dig med nån annan? 

• Anonym

Jag skyller inte situationen på vad som hänt tidigare. Det jag sa var bara att pga vad som tidigare hänt så tar det lång tid innan jag litar på någon. Så Mr Right, om det nu finns någon sådan, kommer inte direkt.. Däremot håller jag med om att jag egentligen inte har rätt att missleda någon annan pga min egen misstillit. Nu har vi vad som räknas som förhållande, men inga löften på något mer än så.

Saken är den att jag känner för båda. Men på helt olika sätt... Jag skriver väl mest detta för att se om någon annan har haft en liknande upplevelse. Egentligen så är det väl inget som säger att man inte kan göra det? Det är inget som säger att man bara ska ha en man på en gång?

• Tveket

Det finns många som har flera partners på samma gång och personligen tycker jag inte att det är nåt fel med det förutsatt att alla är med på lika villkor. Och det är ju det som är grejen, i ditt fall är det inte på lika villkor. Om du vill fortsätta att ha båda två, varför inte berätta för killen som inte vet om den andra och se vad han säger. Han kanske tycker det är en utmärkt idé att ha ett öppet förhållande! =)

• Anonym

Jag kan inte för en sekund tänka mig att han skulle tycka det.. Men jag börjar alltmer undra om ett öppet förhållande kanske är vad jag behöver.. Samtidigt undrar jag om jag inte hamnat i den sitsen pga just tidigare upplevelser. Ánnars skulle jag nog varit monogam...

• Tveket

Självklart kan ditt nuvarande beteende säkert bero på dina tidigare erfarenheter men du måste ju fortfarande ta ansvar för dina handlingar. Att bedra någon är aldrig sjysst. På dina inlägg låter det som att du behöver lite ego-time och ta hand om dig själv och reda upp varför du gör som du gör. Du verkar ju inte må bra av otroheten och det är ju iallafall ett bra tecken. =) 

• Anonym

Nej, jag mår inte bra av det... Jag har försökt reda ut det på alla sätt även genom att vara ensam och tänka. Men ändå blir det såhär... Jag har redan beslutat mig men fallit tillbaka. Jag vet inte riktigt vad som händer. Men jag tänkte åter igen prata med en av dem och säga att det faktiskt är bäst att vi bara är vänner inte mer. Detta känns helkonstigt, vill inte ha den här situationen kvar längre. Ska prata med honom oh se om vi kan reda ut det här..

• Lenblo

Kan du inte bestämma dig - ta ingen. Det är ingen idé att slösa bort tid på någon som inte är "helt rätt". Om de kompletterar varandra, vänta tills du hittar en "2-in-1".

Har faktiskt varit i en liknande situation. Strax efter att jag sagt till två "kompletterande" killar att det inte skulle bli något med någon av dem så dök en gammal vän upp. Efter en trevlig kväll tillsammans satt jag och gapade  (inuti) och tänkte: Man kan ju få ALLT.

Svar på tråden Kan inte välja man