• teddy

Ni som råkade ut för dåligt väder på er dag...

Hur gick det? Hur gjorde ni? Hur blev det?

Jag menar då regn eller massa blåst eller liknande, eller kanske snöstorm! Blött, kladdigt, kallt o blåsigt...

Hur gjorde ni med fotografering? Hur höll ni frisyren på plats? Vad hade ni på fötterna? Vad gjorde ni för att inte klänningen skulle bli förstörd? Hur gjorde ni med golvet inomhus o alla skitiga skor? 
    Osv, osv, osv... Vill veta allt?

Och... vad kan ni tänka på nu i efterhand som ni kanske "borde" ha gjort då?

Jag menar inte att klanka ner på er stora dag, den var säkert alldeles underbar trots vädret, men jag tänker det kunde vara bra med tips o råd! :)

• Svar på tråden Ni som råkade ut för dåligt väder på er dag...
  • MiaBella

Jag gifte mig på Midsommarafton...klart det regnade ha ha men blev lite uppehåll på kvällen men det förstörde ju alla bilder vi hade planerat att ta:)

Köpte ett fint bitt bröllopsparaply så att fotona inte skulle förstöras av nått fult vanlig paraply...vi tog kort så fort vädret tillät det...lite spontant så det blev rätt kul faktiskt:)

En del kort blev faktiskt fina med regndropparna...vackert på sitt sätt...OCH jag kan säga att det förstörde faktiskt ingenting...min stora rädsla var ju att jag trodde allt skulle bli förstört om det regnade men man tänkte faktiskt inte på det:) den dagen var en sån glädje så allt är bara vackert och roligt och allt går så snabbt ändå:)

Jag hade skor jag ville ha dom blir inte så förstörda och sen blev klänningenn faktiskt inte så skitig som jag trodde den skulle bli - nästan inget:) hade fina näbbar och tärnor som hjälpte mig med släpet:)

Så jag förstår dig om du är orolig det var jag vad...kollade vädret hela tiden men faktiskt så spelade vädret ingen roll...alla slags väder gör fina och vackra bilder:)

Så lycka till!

teddy skrev 2012-07-03 18:12:47 följande:
    Hur gick det? Hur gjorde ni? Hur blev det?

Jag menar då regn eller massa blåst eller liknande, eller kanske snöstorm! Blött, kladdigt, kallt o blåsigt...

Hur gjorde ni med fotografering? Hur höll ni frisyren på plats? Vad hade ni på fötterna? Vad gjorde ni för att inte klänningen skulle bli förstörd? Hur gjorde ni med golvet inomhus o alla skitiga skor?
    Osv, osv, osv... Vill veta allt?

Och... vad kan ni tänka på nu i efterhand som ni kanske "borde" ha gjort då?

Jag menar inte att klanka ner på er stora dag, den var säkert alldeles underbar trots vädret, men jag tänker det kunde vara bra med tips o råd! :)
  • teddy

Tack för att du berättade! :)

Ja, lite orolig e man ju även om, som du säger, man säkert inte tänker på det under dagen...
    Jsg funderar bara lite på om man på något sätt kan förbereda sig liksom!

Och var man ska ta bröllopbilderna om man måste vara inomhus...?!

Fler som vill dela med sig?? 

• sofiasmamma

Vi hade verkligen tur med vädret, inte en droppe regn! Eftersom det var midsommarafton hade vi dock ev. regn med i beräkningen och vi frågade någon dag innan på stadshotellet om vi fick fota därinne.

Så mitt tips är: fundera på fina lokaler där ni bor och fråga innan om det är ok att ni fotar vid behov. De flesta tycker nog bara det är roligt.

• teddy
    sofiasmamma skrev 2012-07-04 19:50:43 följande:

Vi hade verkligen tur med vädret, inte en droppe regn! Eftersom det var midsommarafton hade vi dock ev. regn med i beräkningen och vi frågade någon dag innan på stadshotellet om vi fick fota därinne.

Så mitt tips är: fundera på fina lokaler där ni bor och fråga innan om det är ok att ni fotar vid behov. De flesta tycker nog bara det är roligt.

Ja, tack... vi tänker något år det hållet, problemet är bara att lista ut var... Finns inte så mycket häromkring... Men vi ska nog hitta nåt...

• wiii

Vi hade också regn på vår dag, vi hann dock ta lite bilder innan det började, men vigseln som vi ville ha utomhus fick vi helt enkelt flytta in i festlokalen.
    Skickade iväg fäderna för att hämta lite björkris att ha på väggen bakom vigselförrättaren, fram med ett par rader stolar och så fick det vara bra så. Det var inte optimalt så klart, men det blev bra ändå, är ju trots allt orden som sägs som är det viktigaste under ceremonin, och mödan vi lagt ner på dom påverkades ju inte av vädret :)

• Fästmön

Det är så fint med bilder i "dåligt" väder! Det ser så romantiskt ut med ett brudpar som utstrålar kärlek trots regn och rusk =)

• Jonkne

Vi hade kalt och regn...men fick några underbara bilder ändåSkrattande.....titta in på "vi som gifter oss i maj 2012" om du är nyfiken.
    Kan säga att vädret berör en inte denna dag, vår fotograf sa att det var lättare att ta fina bilder i regn änn i sol och blå himmel pga att det lätt blir skuggor.

• Jonkne

Sorry den heter "Fler som gifter sig i maj 2012" Cool

• teddy

...kan inte hitta den tråden tyvärr...

Jo jag tvivlar inte på att det kan bli fina bilder även vid dåligt väder, men jag funderar också på hur klänning o skor o så klarar det! Vi ska fotas innan vigseln o tänk om klänningen e smutsig redan innan! hemska tanke! 

• Jonkne

Vi tog många bilder innan men då la jag bara ner klänningen där det inte var så skitigt + att det är bara undersidan som blir smuttsig då :o) Skorna var svarta så jag hade inga problem där.......

Det ända som jag ändrade på var min frisyr då jag har ett självlockigt år som lätt bara blir ett burr så valde jag att ha helt uppsatt....vilket var min räddning.

Sen efter vigseln så tog vi några fler bilder medans gästerna tog sig till fest platsen :o)

• rock brud

Det störtregnade och var mellan +7-+10 grader på vår dag, det kan säkert klassas som skitväder!
    Vi fotade utomhus och blev sådär lagom dyngsura, men fotonen blev fina-kanske mest för att det inte framgår hur skitkallt det var:P

Jag hade ett par ballerinas i läderimitation, för att spara på satinskorna;) = klänningen blev för lång och släpade i marken= skitigt till knähöjd... och jag satt under middagen med raggsockor uppdragna till knäna... Där mot midnatt började jag tina upp:P

Vi hade köpt ett stort vitt paraply från en brudbutik- det går ganska högt upp på listan av 5 onödigaste sakerna vi köpte inför... dvs det förblev oanvänt

Bifogar en bild

• rock brud

min frisyr satt som en hjälm:P frissade sprade med ngt super extra strong för att den skulle hålla.. Jag sa att jag skall vara ute och redan på morgonen regnade det

• teddy

Rock brud, man varför använde ni inte paraplyer om de regnade? hehe!
    men de där me klänningen låter ju inte bra, fotade ni innan vigseln o den blev så skitig??

• teddy

Förresten, jättefin bild! :)
    ...men jobbigt att de va sånt väder! 

• rock brud

haha, vi använde paraply, regnställ och stövlar vid fotograferingen... eller ja den första timmen iaf... sen orkade man inte bry sig mer:P
    Men det jag menade var att vi är ganska bra utrustade med paraplyn från förr och jag kände inte för ett stort parasoll på bilderna...samt att de blåste ne hel del( se bilden;)) Så vi kunde bra ha nöjt oss med de vi hade ist för att panikköpa ett för 500 kr...

Vi fotade efter vigseln men innan middagen. Bör kanske nämna att vi körde allt i miniformat, dvs 159 gäster satt inte och väntade på oss. Klänningen blev ju mest våt trots allt för vi gick mestadels på gräs och berg men längst ner i fållen komde ju förståss skit.. Jga lag den i blöt direkt på bröllopsnatten ( romantik!) och det mesta lossnade, resten är nu intorkade minnen:) Jag hade ju som tur inte något släp...

Men som tips; Andra skor!! spara fin skorna tills ni är innomhus!
    Ta med en kompis iklädd regnställ då ni fotar, som kan hålla paraplyn och era jackor!
    Sminket började ju även rinna vid ögonen pga tårar och luftfuktigheten, så det kan ju vara bra att ha med ngt att torka upp med och nån foundation

Positivt med våra regnbilder är att vädret ser betydligt bättre ut på bilderna än vad det var i verkligheten:)

• teddy

UNDERBARA bilder verkligen! :))
    O man ser ju inte att det var så dåligt väder, men de måste ju varit skitkallt!

ja... man får väl hålla upp klänningen så gott man kan o spraya håret i oändlighet! O att ha med sig extra smink, ja, de e ju ett måste!

Var det någon som hade massa gäster som fick stå o frysa eller så?? Eller utomhusaktiviteter som gick åt skogen?? 

Svar på tråden Ni som råkade ut för dåligt väder på er dag...