• FruNov­ember
    Äldre 3 Jul 08:33
    3259 visningar
    16 svar
    16
    3259

    Tjejer, duger det här tror ni?

    Jag har fått för mig att jag vil ha en tygbukett
    till vårat enkla vintagebröllop på landet..
    Mina sykunskaper är direkt begränsade,
    men jag har gjort ett första försök iaf..
    Pedant som jag är så tvekar jag, ser det okej ut
    eller ser det ut som något som gjorts på dagis? :P
    Jag har tänkt beställa en hållare för brudbukett, göra
    blommor med spets samt använda lite trollhassel i buketten..

    Ärligt nu, borde jag istället prata med en florist,
    eller tror ni att det kan fungera?

    https://mail-attachment.googleusercontent.com/attachment/?ui=2&ik=6c98d4cf8d&view=att&th=1384b7f56daae2a8&attid=0.1&disp=inline&realattid=1406451208842903552-1&safe=1&zw&saduie=AG9B_P-sRmwGwaTtUBDf1I5q78pv&sadet=1341296461404&sads=Ol2B2YfdEZEoT4ymgxpzWEiSRz8&sadssc=1

  • Svar på tråden Tjejer, duger det här tror ni?
  • FruNov­ember
    Äldre 3 Jul 08:33
    #1
    20120701_162139.jpg
  • Äldre 3 Jul 08:38
    #2

    Ser tyvärr ingen bild...annars kan du ju alltid beställa från ebay, där finns det jättefina tygbuketter.

  • FruNov­ember
    Äldre 3 Jul 08:41
    #3

    Så skumt, jag ser dem..?
    Jo, jag vet, tänkte bara att om man lyckas så kan man spara in typ 2000:- Solig

  • Äldre 3 Jul 08:56
    #4

    Ser inte heller nå bilder

  • FruNov­ember
    Äldre 3 Jul 09:29
    #5

    Försöker igen..


  • MrsH
    Äldre 3 Jul 09:32
    #6

    Jag tycker dom är jättefina!!! 

  • Äldre 3 Jul 09:56
    #7

    Det är inte min stil så jag blir ju lite petig då... Men tänkte att du kanske behöver höra annat än bara "jättefint, kör på det" som det brukar bli i såna här trådar Flört

    Den ljusrosa blomman med pärlor som ligger i mitten tycker jag är rätt fin, och samma den vita med rosa mitt längst ut till höger, Kanske den som ser helvit ut ovanför den också men man ser inte så mycket av den så det är svårt att säga...
    Men jag skulle kört lite mer tyg så det blir i alla fall två lager, då skulle dom påminna om nejlikor.

    Den stora vita med rosa mitt längst ner till vänster gillar jag inte alls, även om det är i samma stil och material som dom andra. Den kändes lite "dagisprojekt" ungefär som att fröken har gjort dom andra och något barn hade gjort den.

    Och dom andra blommorna som nästan ser ut att vara i frotté... tja jag får associationer till hår-scrunchys av dom.
    Förstår att du vill ha olika stil på blommorna, men du kanske behöver göra dom i ett annat material för att dom ska funka?  

    Jag förstår tanken bakom och jag tror att om du fortsätter pilla lite med blommorna så kan du säkert få ihop en riktigt bra bukett.
    Men lek lite mer med textur och material.
    Rosor i spets kanske? Skira "klockor" av juteväv osv.

    Googlade lite inspiration, och förhoppningsvis instruktioner
    http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/kategori/84948-blommor-att-gora/

    http://www.save-on-crafts.com/howtomakribr.html

    http://voices.yahoo.com/video/video-craft-fabric-flower-373427.html

     

  • FruNov­ember
    Äldre 3 Jul 13:44
    #8

    Tack båda två! Så himla skönt att få lite feedback direkt, tack chicita för konstruktiv kritik, länkarna var jättebra!

  • Äldre 3 Jul 13:54
    #9
    FruNovember skrev 2012-07-03 13:44:49 följande:
    Tack båda två! Så himla skönt att få lite feedback direkt, tack chicita för konstruktiv kritik, länkarna var jättebra!
    Jag tror att det kan bli jättefint och väldigt vintage-inspirerat om du använder knypplade / virkade spetsband när du gör den där typen av ros som beskrivs (snurran). Skrattande
  • FruNov­ember
    Äldre 3 Jul 14:00
    #10

    Japp, har hittat ett virkat spetsband som är 3 cm brett, Tänkte se om man kan hitta sådana där jättesmå runda virkade dukar (vad används de till egentligen :-P) och göra blommor av också

  • Äldre 3 Jul 14:12
    #11
    FruNovember skrev 2012-07-03 14:00:35 följande:
    Japp, har hittat ett virkat spetsband som är 3 cm brett, Tänkte se om man kan hitta sådana där jättesmå runda virkade dukar (vad används de till egentligen :-P) och göra blommor av också
    hehe... du menar såna där mormorstrasor Oskyldig
    Sånt som alla äldre har under vaser och blomkrukor osv
  • FruNov­ember
    Äldre 3 Jul 14:15
    #12

    Just precis.. det måste ju vara resultatet av en hobby som har gått Föör långt.. :-P

  • Äldre 3 Jul 14:21
    #13

    gillar dom! lite halvcharmiga faktiskt! kanske inte MIN cup of tea.. men charmiga var dom: :) 

  • Äldre 3 Jul 14:27
    #14
    FruNovember skrev 2012-07-03 14:15:12 följande:
    Just precis.. det måste ju vara resultatet av en hobby som har gått Föör långt.. :-P
    Det var väl ett mått på hur duktig husfrun var.
    Om hon hade tid både att sköta hushållet och virka små spetsdukar så var hon duktig. Och ju tunnare och finare dom var, destå rikare var dom som bodde i huset Flört 
  • FruNov­ember
    Äldre 3 Jul 14:31
    #15

    Tack filibustern! Chicita; jo, jag vet.. lite annat än ipads och fondtapeter.. shit vilket välstånd jag kommer representera på dagen om jag lyckas med det här..

  • Äldre 3 Jul 14:44
    #16
    FruNovember skrev 2012-07-03 14:31:59 följande:
    Tack filibustern! Chicita; jo, jag vet.. lite annat än ipads och fondtapeter.. shit vilket välstånd jag kommer representera på dagen om jag lyckas med det här..
    hehe... ja du får väl pressa ner en iphone så du gör den lite modernare kanske då Flört
Svar på tråden Tjejer, duger det här tror ni?