• lucill­e
    Äldre 2 Jul 13:04
    2695 visningar
    4 svar
    4
    2695

    Hur "hanterar" man en borgerlig vigselförrättare under bröllopet?

    Halloj!

    Vi ska gifta oss i september ute på mina föräldrars gård. En borgerlig vigselförrättare kommer att komma dit och viga oss. Det vi funderar över är om vi ska bjuda honom på någonting - hur har ni andra gjort? Antagligen tillkommer det en summa för att han åker ut dit - men ska han vara delaktig i någonting mer, eller ska han få en gåva? Ja... ni förstår nog hur det snurrar i huvudet. :P

    Bröllopet kommer se ut såhär ungefär:

    14.00 - Fördrink
    15.00 - Vigsel
    16.00 - Mat
    tårta osv...

  • Svar på tråden Hur "hanterar" man en borgerlig vigselförrättare under bröllopet?
  • Lilla My 76
    Äldre 10 Jul 16:17
    #1

    Jag och min man gifte oss borgerligt i lördags ( 7 juli ) och hade en borgerlig vigsel.


    Vår vigselförrättare åkte vidare till nästa vigsel så vi tackade henne för dom otroligt fina ord och dikter hon läste upp.


    Vi kommer däremot att skicka ett tackkort till henne för vi tyckte att hon var så förbannat bra!:)


    Men jag tror inte ni behöver bjuda på nåt om ni själva inte verkligen vill det.


     


     

  • Sirenn­e
    Äldre 23 Jul 10:54
    #2

    Vi har bett vår vigselförättare att stanna på en drink efter ceremonin. Vi gillar henne skarpt och hon är en otroligt lättsam person. Dessutom är hon bekant med min mor. Ska ni ha brudskål eller liknande före middagen är ju det ett bra tillfälle att tacka förrättaren, men annars kanske det passar bra vid er fördrink?

  • Ellran
    Äldre 21 Aug 10:12
    #3

    En liten gåva är väl alltid fint men det ska nog vara något symboliskt och litet. Ett tackkort räcker annars bra tycker jag, men det är nog också lite av kotym och minimum.

    Vi tänkte bjuda vårt vigselförrättare på festen, men hen är en bekant till oss.

  • Äldre 21 Aug 10:20
    #4

    Vi gifte oss borgligt i sommar och vi tänker skicka tackkort + de fotona av honom som fotografen tog på CD. Så får han 100kr i körpengar som kommunen kräver.

Svar på tråden Hur "hanterar" man en borgerlig vigselförrättare under bröllopet?