• AochH

VIGSELN utomhus stockholm

Hej!

Är ny här på bröllopstorget och relativt nyförlovad för den delen också. Jag och min fästman har bestämt oss för att gifta oss maj/juni 2013. Och är i stort sätt klara med vilken lokal vi vill ha. Dock vill vi INTE ha vigseln i en kyrka och helst inte i lokalen. Man skulle visserligen kunna ordna vigseln väldigt fint i lokalen men jag gillar tanken på att man först har vigseln helst utomhus, sedan mingel, fotografering och för att sedan tas emot av alla gäster i lokalen.

Jag skulle kunna tänka mig att hyra ett partytält för själva vigseln, för ca 190-200 personer. Men då blir frågan vart man kan ställa tältet? Någon som vet en plats man får hyra, eller någon som gjort på liknande sätt utan att äga en tomt?

Tacksam för svar :)

• Svar på tråden VIGSELN utomhus stockholm
  • Cantaton

Det kan ju vara intressant att veta var festlokalen ligger för att veta i ungefär vilken del av Stockholm ni behöver tips på plats. Finns ingen gräsmatta tillhörande festlokalen?

• AochH

För oss har det ingen betydelse om vigseln ska vara i närheten till själva festlokalen, självklart är det ett plus men inget måste. Det känsn viktigtast att få en plats som känns fin. Men lokalen är i solna. Vi bor dock söder om stockholm.

Finns tyvärr ingen gräsmatta eller fin plats i närheten av vår lokal. Det finns ju Hagaparken, men där vet jag inte om man kan ställa upp ett stort partytält.

• Cantaton
    AochH skrev 2012-07-02 13:33:25 följande:
    För oss har det ingen betydelse om vigseln ska vara i närheten till själva festlokalen, självklart är det ett plus men inget måste. Det känsn viktigtast att få en plats som känns fin. Men lokalen är i solna. Vi bor dock söder om stockholm.

Finns tyvärr ingen gräsmatta eller fin plats i närheten av vår lokal. Det finns ju Hagaparken, men där vet jag inte om man kan ställa upp ett stort partytält.
    Ekotemplet finns ju i Hagaparken, så slipper ni tältet :)
  • AochH

Ja, ekotemplet är verkligen jättefint och det hade vart helt perfekt om man bara kunde boka den. Med så många gäster som vi har fungerar det inte att krocka med en massa andra par. Så Synd :(

• Cantaton
    AochH skrev 2012-07-02 14:52:45 följande:
    Ja, ekotemplet är verkligen jättefint och det hade vart helt perfekt om man bara kunde boka den. Med så många gäster som vi har fungerar det inte att krocka med en massa andra par. Så Synd :(
    Ah, fullt förståeligt. Annars kanske ni kan få ha vigsel inne i fjärilshuset?!  

Det kanske går att få tillstånd av Bergianska Trädgården att vara där? 
  • Tokig

Kolla www.bokaekotemplet.se fungerar ganska bra. Starta en tråd här med rubriken "ert datum och Ekotenplet bokat" typ så ser andra brudpar det, när det närmar sig sen - sätt upp lappar! Det är sällan det krockar.

Lycka till !

Svar på tråden VIGSELN utomhus stockholm