• LinaL
    Äldre 1 Jul 21:12
    1942 visningar
    6 svar
    6
    1942

    Ordning på följet.

    Jag funderar på hur vi ska ha det på vårat borgerliga utomhus bröllop.

    Jag (bruden) kommer inte att bli bortlämnad av min pappa. Utan vi hade planerat att min m2b står där framme och väntar på mig då jag inte vill att han ska se mig innan. Men då är frågan hur följet ska vara. Vi har 2 marskalker och 2 tärnor. Har även 2 näbbar som ska strö rosenblad i gången.

    - En tanke var att min m2b antingen går fram med sina marskalker och sen kommer 2 näbbar, jag (brud) och efter mig tärnorna.

    - En annan tanke är att min m2b går fram först, sedan tärnor och marskalkar och när de är framme så kommer 2 näbbar och jag (brud).

    Någon som kan hjälpa till med en annan idé eller så?!

  • Svar på tråden Ordning på följet.
  • teddy
    Äldre 2 Jul 15:52
    #1

    Jag skulle kunna tänka mig att din blivande går in, sen kommer näbbar, sen tärnor o marskalkar o sist du :)

  • Vilse
    Äldre 2 Jul 16:01
    #2

    Vi kommer göra så att M2B och marskalkarna står där framme från början.

    Sedan går mina tärnor in tillsammans, när de kommit halvvägs så kommer min näbb som strör lite rosblad, och när hon kommit ungefär halvvägs så kommer jag gående (själv).

  • JuliBr­ud89
    Äldre 2 Jul 18:58
    #3

    Jag tror mina 3 næbbar går in først, sen mina 3 tærnor, sen jag och min pappa :) Vi gifter oss i kyrka dock :)

  • LinaL
    Äldre 5 Jul 19:23
    #4

    Tack så mycket för tipsen. Är svårt då jag endast varit på två kyrkliga bröllop.
    Och man vill inte göra något som inte passar sig. Tungan ute

  • Äldre 5 Jul 19:32
    #5
    LinaL skrev 2012-07-05 19:23:05 följande:
    Tack så mycket för tipsen. Är svårt då jag endast varit på två kyrkliga bröllop.
    Och man vill inte göra något som inte passar sig. Tungan ute
    Mitt råd är att du frågar prästen.
    Vissa präster säger absolut nej till allt annat än att ni går tillsammans.
    Andra präster går med på i princip vad som helst.

    Det där med att strö rosenblad exempelvis kan vara ett absolut nej, det var inte länge sen jag läste om ett kyrkogolv som blev förstört pga att rosenbladen trampades in i det och färgade golvet (och det kan ju även gälla om det ligger mattor och sånt på) så om ni ska ha sånt så dubbelkolla att det verkligen är ok så ni inte blir skadeståndsskyldiga i efterhand. 
  • Äldre 5 Jul 19:33
    #6
    Chicita skrev 2012-07-05 19:32:22 följande:
    Mitt råd är att du frågar prästen.
    Vissa präster säger absolut nej till allt annat än att ni går tillsammans.
    Andra präster går med på i princip vad som helst.

    Det där med att strö rosenblad exempelvis kan vara ett absolut nej, det var inte länge sen jag läste om ett kyrkogolv som blev förstört pga att rosenbladen trampades in i det och färgade golvet (och det kan ju även gälla om det ligger mattor och sånt på) så om ni ska ha sånt så dubbelkolla att det verkligen är ok så ni inte blir skadeståndsskyldiga i efterhand. 
    Oj förlåt... Jag missade "borgerligt" och "utomhus"så strunta i mitt inlägg Skäms
Svar på tråden Ordning på följet.