• delly

Jag blir tokig hjälp !!!!!

Jag springer runt på gräsmattan och mäter, mäter & mäter. jag får inte plats med ett partytält (om det blir regn)

Var ska alla ( 23 personerna) sitta & äta... har en altan där en del har tak & en del har inte. Vi kan ju sitta där om det inte blir regn men hur gör jag om det regnar ?!

Är det någon som har tips/idé hur jag kan sätta ett billigt tak/väggar på altan

eller har någon någon annan idé ?

• Svar på tråden Jag blir tokig hjälp !!!!!
  • Chicita

Det här (dom större) tänkte vi sätta upp över vårt soldäck
    http://www.biltema.se/sv/Fritid/Tradgard/Solskydd-och-varmare/Solskydd-14119/
    Dom är ju inte helt vattentäta och det är ju trianglar så det skulle ju regna igenom.
    Men kan du använda takduken till ett partytält, eller en vit presenning och spänna upp över den del av terassen som inte har tak. Om du låter den överlappa in på den del som har tak så kanske det funkar?
    Eller om du kan ställa ett partytält på soldäcket och sen en presenning som överlappar skarven mellan partytält och altan?  

• 987654321

Om ni får plats på altanen så borde det ju gå att fästa ett vattentätt typ i altantaket och i andra ändan i typ "tältpinnar?

Svar på tråden Jag blir tokig hjälp !!!!!