• Jeaneettes

    Någon mer som kommer ha fika bröllop?

    Hej!


    Är det någon mer som kommer ha ett fika bröllop?


    Detta kommer vi ha på våran dag:


    Scones med havssalt


    Lemoncurd


    Hallon och chokladmarmelad


    Mini lemoncurdspies med maräng


    Cakepops


    Whoopiepie


    mini cupecakes


    Macarones


    Dessertglas


    Chokladpraliner


    Maränger


    Kolasnittar


    Drömmar


    Cookies med glasyr


    Och sen världens godaste bröllopstårta. Allt detta beställde vi 52 st av förutom marmeladerna, vi kommer nog ha jätte mycket kvar efteråt :)


  • Svar på tråden Någon mer som kommer ha fika bröllop?
  • hsmamma

    Vi ska oxå "tebröllop" som det heter . Fast vi kommer nog inte ha scones, utan en kakbuffe med hembakade kakor.Ska glra egen flädersaft.

  • Jeaneettes
    hsmamma skrev 2012-06-29 21:17:06 följande:
    Vi ska oxå "tebröllop" som det heter . Fast vi kommer nog inte ha scones, utan en kakbuffe med hembakade kakor.Ska glra egen flädersaft.

    Åh vad mysigt när ska ni gifta er?

  • darkHorse

    Åh, jag blir sugen bara jag läser en tredjedel av er lista
    Älskar allt som är sött och gott! Om jag fick bestämma skulle vårt hushålls matlista se ut som er bröllopsmeny ungefär. Däremot tycker mannen min inte särskilt mycker om kakor eller godis (desto mer till mig!) så jag tänker att det kanske kan vara bra att ha alternativ som tilltalar alla. Typ små smörgåsar med någon god ost eller en liten laxbit? Även mer "normala" människor som inte gladeligen lever livet på choklad, men gärna tar en bit då och då, kan få nog av sötsaker.

    Kanske ni kan ha chilinötter eller något salt för att balansera? Många blir konstiga i magen av mycket fett och socker också.

  • hsmamma

    Vi gifter oss 25 maj nästa år, ni? Tänkte även ha massa goda frukter . Tack för tipset!

Svar på tråden Någon mer som kommer ha fika bröllop?