• Pifa

    Vigselplats sydvästra skåne

    Vi letar vigselplats inför vårt bröllop i augusti nästa år. Festen kommer troligen bli strax söder om Malmö (eventuellt i Lund). Problemet är att vi helst inte vill gifta oss utomhus. Vi eftersträvar samma känsla som finns i en kyrka, fast utan präst eftersom vi inte vill lova någonting inför en gud vi inte tror på...

    Några tips? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-16 10:46
    Vad som kanske inte framgick är att vi har hittat en lokal som är kanonfin till festen så vi är alltså bara ute efter en plats att vigas på, helst någon annanstans än där vi har själva festen.

  • Svar på tråden Vigselplats sydvästra skåne
  • Tokig
    Hornsbergssalen på Kulturen i Lund är jättefin. Där kan ni ha festen också.

    Ängavallen
    vid Vellinge är hur fint som helst. Och de har underbar mat. Det vanligaste är kanske att man gifter sig utomhus där men deras konferenslokaler är mysiga de med med bjälkar i taket och sådär.

    Sen gillar jag ju Sankt Gertrud i Malmö. Kanske inte känslan som en kyrka men det är så otroligt charmigt och man får känslan att man har en helt egen liten stad. Finns flera lokaler där som skulle vara perfekta till en vigsel och sedan en fördrink på innegården innan man har fest.

    Och förresten, har ni kollat Hypoteket i Lund. Jag vet att de har bröllop ibland på sin terrass och då har man ju utsikt över Domkyrkan.

    Det är ju ingenting med kyrka att göra, men Ribersborgs Kallbadhus ordnar bröllopsfester. Jag har alltid tyckt att det verkar så magiskt att sitta där ute med vatten runt sig och ha sin bröllopsmiddag.

    Åhhh det finns ju många... AF-Borgen har ju flera lokaler man kan hyra. Jag tänker att Lilla Salen kanske känns lite som en kyrka.
  • Tokig

    Kom på en till.

    Flädie mat- och vingård - helt magiskt! Känns som att man är utomlands. Jag vet att ni inte vill vigas utomhus. Men tänk er en vigsel bland vinrankorna. De bildar som en altargång fram till mittcirkeln där man kan ha själva cermonin. (Vi funderade länge på detta innan vi bestämde oss)

  • Pifa

    Tack för tipsen! Vi har tittat på både Ängavallen och Flädie mat- o vingård men tyvärr passar de inte riktigt i vår budget

    Vad som kanske inte framgick är att vi har hittat en lokal som är kanonfin till festen så vi är alltså bara ute efter en plats att vigas på, helst någon annanstans än där vi har själva festen.

  • Pifa

    Jag kan tillägga att vi kommer titta på Månstorps gavlar för vigseln (har dock inte pratat med dem än), där är himla fint. Tyvärr är det ju då utomhus som vi helst inte vill ha... Många krav

  • Pifa

    Puttar upp tråden med förhoppningen att någon mer kan tipsa om fina vigselplatser i sydvästra skåne

Svar på tråden Vigselplats sydvästra skåne