Bröllopsrekommendationer Österlen!
Jag vill passa på att gå in på den här sidan igen - men nu efter att mitt eget bröllop är "avklarat" :) Jag hade stor nytta och hjälp av forumet när jag/vi var i planerartagen... Det var enormt mkt arbete med att tänka till hur vi ville ha det - och sen jobba för att få det så. Men nu har vi klarat av det och det blev ett riktigt sagobröllop, precis som vi önskat oss! :)
Så då skulle jag vilja droppa en rad och varmt rekommendera de aktörer på Österlen som vi var mkt nöjda med.
1. Yvonne Rambring, fotograf på Exhibibild. Tar jättefina konstnärliga bilder! Det kostar en del - men i gengäld fick vi en fotograf som var proffessionell och tog riktigt fina foton (vi fotade oss utomhus innan vi skulle gifta oss. Det var jätteroligt och vi blev automatiskt lite mer avslappnade inför vigseln.
2. Sydkustens gardenparty. Hyr ut fina vita tält i många storlekar. (Vi hade fest i trädgården till vårt sommarställe). Tältet var gjort så att man kunde skjuta isär väggarna vid fint väder (vilket vi hade) och behöver man ha dem nere, så är det stora fönster i duken. Företaget fixar även bord, stolar, värmefläkt, ljusslinga, golv (vilket är smart, annars kan det lätt bli att stolar o bord sjunker ner i gräset). Priset var mkt bättre än alla andra alternativ vi hittade. Vi fick dessutom tältet uppmonterat i god tid innan bröllopet (ett par dagar innan) och sen nedmonterat kort efter.
3. Martins Catering (Öja krog, Ystad). Jättejuste person att ha att göra med som ordnade med supergod (fick många kommentarer från gästerna) buffé till ett kanonbra pris! Han fixar personal och porslin och tar själv med sig allt porslin innan han lämnar festen (om man vill förstås).
4. Mellbybagaren. Fantastiskt fin och god bröllopstårta! Vi fixade bruparet på toppen själva, så vi fick det som vi ville ha det!
Det var mina tips det! :) Hoppas att de kommer någon till glädje som står i planerandets tider... Jag är numera lyckligt gift! Lycka till!