• Malin1­06
    Äldre 27 Jun 10:09
    1714 visningar
    2 svar
    2
    1714

    Min dag... Lycka till med din!

    Nu är vår stora dag över och det blev allt jag önskat mig och lite till. Vill bara dela med mig av att vi gjorde allt till vårt bröllop själva vilket inte är omöjligt och det drar ned kostnaden massor. Och till råga på allt blev det helt fantastiskt underbart och även vädergudarna log mot oss!


    Dagen började med att jag band min och dotterns bukett själv, så vackra med rosa pioner och rosa nejlikor. Flera nyanser av rosa med ett rakt skaft lindat med svart sidenband. Sedan satte jag mig vid köksbordet med en kopp te när min toastmadame kom infarandes och undrade varför alla bara satt och slöade :P Hon var mer nervös än mig.


    Smink och hår fixades hos en granne så jag lämnade inte hemtrakterna vilket var extremt avslappnande. Sminket ordnade en Mary Kay konsulent och den vackra håruppsättningen ordnade en nyutgången frisörstudent. När vi var där åkte min man upp till festlokalen (ett stort stall) som jag med hjälp ev en svägerska dukade och pyntade kvällen innan i svart, vitt och rosa. Där dukade han upp buffé och fixade fördrinkar och allt innan han och sonen anslöt sig till oss och fotografen färdigfixade.


    Sedan kom fotografen dit och fotade oss alla, även hon en lokal förmåga och bilderna blev så fina.


    Kläderna; Jag och dottern klädde på oss där vi blev sminkade, hon hade fått välja en klänning själv, hon hittade sin drömklänning i en vanlig klädbutik. Hon hade små svarta lackskor som jag hade när jag var 6 år. Min klänning var en enkel vit knäkort klänning med svart band i midjan och svart spets i nederkant. Den skickade jag efter. Till hade jag svarta kilklackskor och smycken med svart strass och fjärilar. Mannen hade sin kostym med rosa skjorta och svart slips och vår lilleman hade en vit kostym som hans pappa hade när hans föräldrar gifte sig. Till det en svart skjorta och rosa fluga. Han var stiligast i kyrkan :)


    I kyrkan dansade vi in till Black eyed peas, prästen också :) Stämningen blev helt underbar! Och så vidare, och så vidare.... Våra två barn 4 och 6 år gamla var med hela kvällen på festen. Gästantalet var 82 och det blev dans till trubadur hela kvällen och en bra bit in på natten. Maten gjorde vi själva, dessertbuffén var mycket uppskattad och vi struntade i bröllopstårta som endå inte brukar vara särskilt god. Dryck serverades innan och till maten sedan var det i baren till självkostnadspris. Mycket smidigt och lyckat.


    Allt detta utan stress och panikkänslor vilket jag hoppas ni alla blivande brudar kan få njuta av. Inget är mer värt än en tressfri och panikfri dag. Planeringen behöver inte den heller vara full av stress. Det ordnar sig alltid!


    LYCKA TILL & njut av dagen!

  • Svar på tråden Min dag... Lycka till med din!
  • 101112
    Äldre 27 Jun 15:42
    #1

    Vilken härlig toppendag ni fick låter fantastiskt verkligen Solig

    GRATTIS

  • vinter­frost
    Äldre 27 Jun 16:15
    #2

    Åh det låter som en underbar dag! Hoppas vi får den samma i december när det är dags för oss!

Svar på tråden Min dag... Lycka till med din!