• theres­epivat
    Äldre 25 Jun 21:23
    8713 visningar
    2 svar
    2
    8713

    Lekar i bussen?

    Vi kommer att ha en busstransport från hotellet till kyrkan/festlokalen och nästan alla har valt att övernatta så nästan alla kommer åka med denna buss. (50 pers)
    Nu tänkte jag att det skulle vara roligt att de gör något i bussen på väg dit. Resan tar ca 30 min.

    Några förslag på vad man kan göra? Kan vara allt möjligt.

  • Svar på tråden Lekar i bussen?
  • Äldre 25 Jun 23:10
    #1

    Jag skulle inte ha hittat på något för dom att göra i bussen.
    Dom som ville av våra gäster kunde åka med buss till och från kyrka / festplats. En resa på ca 35-40 minuter. I bussen fanns dels några som lätt blir åksjuka och som behövde koncentrera sig på vägen. Dels några som inte sett varandra på länge och hade en del att prata om osv...
    För dom skulle lekar ha varit ett störande moment istället för rolig förströelse.

    När jag och maken var på bröllop senast så var det också buss anordnat från kyrka till festplats och där hade dom fixat en trubadur som satt och spelade gitarr och sjöng. Vilket var rätt trevligt förutom att jag hade huvudvärk och hellre hade haft det tyst Flört 

    Var inte rädd för att låta vuxna människor ha tid där dom inte underhålls.
    Dom bör kunna sysselsätta sig själva den korta stund. Antingen genom att prata med varandra, eller genom att helt enkelt få vila lite och samla ork inför kvällen... 

  • Äldre 26 Jun 02:03
    #2

    Ja snälla! Hitta inte på något. Gäster klarar sig själv :) Där har gästerna tid att kanske blunda och få vara normala en stund ;) innan leende klistras på :p

Svar på tråden Lekar i bussen?