• Maiia81

Vad ska jag göra med denna lokalen??

Älskar verkligen denna lokal och det är här vi ska ha vår bröllopsfest!

Men som ni ser är den lite kall och kal. Visserligen kommer ju dukar och sådant till, men sen då?
    Vi hade egentligen tänk att ha vitt/rosa/svart tema men så såg vi deras nyinköpta stolar som inte alls passar in i färgtemat. Om vi nu inte skulle vilja ha överdrag på stolarna hur tycker ni vi ska göra då??

Lokalen ligger vid vattnet....

• Svar på tråden Vad ska jag göra med denna lokalen??
  • Nova

Jättefin lokal!! Älskar kristallkronorna.

Jag tänker stora ljus, kandelabrer. Kan man fästa lite vitt/ljust organza tyg i taket på nått sätt?

• Nova

Dessutom så tycker jag ni kan fokuserapå det blåa, eftersom ni har vatten utanför, istället för svart. Midnattsblått är ju väldigt snyggt. Kanske blå ljushållare? Eller midnattsblå festhäften?

• Maiia81

Jaa vi har tänkt ändra färgtemat till blått o ev gult. O silver får man ju på köpet eftersom bestiken oftats är i silver(färg).

Riskten med ljus är väl att det blir jättevarmt. men va fasen det är ju fint iaf...  :)

Vi väntar bara på en liten offert för att se vad de vill ha för hela kalaset sen ska vi köra igång på allvar :)

• Anneli256

Underbar lokal. Stolarna tycker jag är vackra som dom är, synd att dölja dom helt, håller med föregående talare, ta upp det blåa. Om du tvunget vill dekorera stolarna på något sätt så kan du ju sätte någon liten dekoration som i en av bilderna nedan. Jag tänker lite vintage stil på dekoren för övrigt.

• Maiia81

Ja, när vi var där och kollade (andra gången) då de köpt in stolarna sa vi att vi helt enkelt får ändra vårt färgtema. Vi vill egentligen inte dölja stolarna.

Tack för inspirationsbilderna, men såna vill jag ha :)

• JuliBrud89

Åh det var en jættefin lokal! Vælj tema med varma færger, lite blommor, ev hænga upp tyg på væggarna så blir det tiptop! Och nær ni dukat och gjort det ni ska, och folk ær dær så garanterar jag att det inte ser så kalt och kallt ut :)

• anicay

Super fin lokal! Var ligger den? :)
    Lite inspirationsbilder;

• Chicita

Jag får dels "kungliga" associationer när jag ser bilderna på lokalen.

Jag skulle satsat på en rätt stram dukning. Vita dukar med mörkblå eller mörkgröna löpare på borden, silverfärgade kandelabrar och om ni ska ha festprogram så en rätt stram framsida, kanske bara ett monogram och datum eller något.
    Snygga servettvikningar som står på tallrikarna och dukat med både förrättsbestick, varmrättsbestick + efterrättsbestick och alla glas på en gång. Eventuellt undertallrikar eller tabletter i mörkblått.

Men jag ser också möjligheter till en "riddarsal" med många färger och väldigt enkel, varm dukning.

• StockholmBride2012

Maiia81: underbar lokal!!! Var ligger den?

• Maiia81

Den här lokalen finns utanför Söderköping. Mem heter det lilla samhället. Ligger utmed Göta Kanal...Det är såå fint där. De har även en terass/altan vi får tillgång till.  :)

Tack för alla tips!  Blir jätteglad för era tankar :)

Svar på tråden Vad ska jag göra med denna lokalen??