• grynet103

    HJÄLP - fattar inte hur jag gör med bordsplaceringen :(

    Sitter nu det sista och ska få ihop min bordsplacering! Har gjort den här via bordsplaceringsverktyget, laddat ner de olika bordslängorna till min dator och fått in delarna ett worddokument, det är tre i-länger som ska ligga brevid varandra och på mittenlängan längst upp ska det vara ett litet honnörsbord där bara jag och blivande mannen sitter. MEN jag lyckas inte klippa in längerna på ett och samma blad, vad gör jag för fel?? Vore väldigt tacksam om någon som är haj på datorer ger mig lite tips, börjar bli desperat!!!:(

  • Svar på tråden HJÄLP - fattar inte hur jag gör med bordsplaceringen :(
  • ajmb

    Har inte använt mig av den..visste inte att det fanns..hihih

    Men har jobbat en hel del i worddukument...låter lite som att bilderna är förstora....samt  försök redigera bilderna så att de ligger bakom texten får då kan du flytta dom som du vill.

    Först när du har fått ihop ett bord +namn kan du gruppera alla till en bild.

    Prova får du se...

    Lycka till 

  • ajmb

    hej Grynet
    Är det bordplaceringsprogrammet här i från du har använt??

    Jag har provat det nu...och får inte till det heller. Vi ska oxå ha ett litet honörsbord där bara jag och m2b sitter.
    Funkade inte som jag hade tänkt så jag gjorde ett honörsbord som är lite större för att det skulle få plats med namnen
    Men jag gjorde allt på BT's hemsida och laddade sen ner det till min dator.

    Ska fortsätta experimentera..får ser om vi löser det  hihihh 

  • ajmb


    Så här blev min placering...observera att stolarna vid honörsbordet inte finns...men fick inte ihop det annars.
  • MalinLarsson

    Gjorde det i Excel istället då det blev mycket bättre om man inte har precis de borden som BT föreslår

  • grynet103

    Tack för hjälpen tjejer! :) Tog till den enkla vägen och skickade allt till min bror som översmart, och han fixade ju ihop allt som jag ville ha det på 5 minuter, men fattar absolut inte hur han gjorde?? :) Dock är det lite frustrerande att man ska va så obildbar på det tekniska hehe!!

Svar på tråden HJÄLP - fattar inte hur jag gör med bordsplaceringen :(