• jakoth­er
    Äldre 21 Jun 19:55
    5207 visningar
    6 svar
    6
    5207

    en korg med champagne och annat...

    ...skulle ni vilja ha en sådan i bröllopspresent och vad skulle i så fall "annat" vara??
     


    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • Svar på tråden en korg med champagne och annat...
  • CoG
    Äldre 21 Jun 19:59
    #1

    Lite goda ostar och kex kanske?

    Och tillbehör till ett härligt bad för två

  • CoG
    Äldre 21 Jun 20:01
    #2

    biobiljetter
    presentkort på en trevlig restaurang

  • Äldre 21 Jun 20:05
    #3

    I min familj skulle vi bli jätteglada för enbart champagnen, det är ju rätt dyrbara droppar.
    Men, skulle där vara en hel korg och ligga saker som delikatesser av olika slag, skulle det såklart vattnas i unnen! Fina chokladpraliner...surdegsbröd...ja, sådant där man går i saluhallarna och njuter av ett det ens finns att titta på. 


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • jakoth­er
    Äldre 21 Jun 20:35
    #4
    passionsblomman skrev 2012-06-21 20:05:16 följande:
    I min familj skulle vi bli jätteglada för enbart champagnen, det är ju rätt dyrbara droppar.
    Men, skulle där vara en hel korg och ligga saker som delikatesser av olika slag, skulle det såklart vattnas i unnen! Fina chokladpraliner...surdegsbröd...ja, sådant där man går i saluhallarna och njuter av ett det ens finns att titta på. 
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Jag skulle också nöjja mig med bara champagnen, men känns som nu när man funderar på att ge bort, om det skulle bli snålt? haha man har ju två olika tankesätt.. ett när man ska ge och ett när man får något.. först tänkte jag bara drickat och två glas, och kanske nått lite dyrare choklad...?
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • CoG
    Äldre 21 Jun 20:36
    #5
    jakother skrev 2012-06-21 20:35:05 följande:
    Jag skulle också nöjja mig med bara champagnen, men känns som nu när man funderar på att ge bort, om det skulle bli snålt? haha man har ju två olika tankesätt.. ett när man ska ge och ett när man får något.. först tänkte jag bara drickat och två glas, och kanske nått lite dyrare choklad...?
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
    Men det lät ju som att du redan hade en bra idé!

    jag vet inte om det är dyrt, men annars kan man ju gravera in vigseldatum eller namn på glasen så att det blir speciella glas.
    Kanske att anv vid kommande bröllopsdagar?
  • Äldre 21 Jun 21:15
    #6
    jakother skrev 2012-06-21 20:35:05 följande:
    Jag skulle också nöjja mig med bara champagnen, men känns som nu när man funderar på att ge bort, om det skulle bli snålt? haha man har ju två olika tankesätt.. ett när man ska ge och ett när man får något.. först tänkte jag bara drickat och två glas, och kanske nått lite dyrare choklad...?
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
    Det där beror ju på dels hur nära man står brudparet (tycker jag) och dels budgeten man själv förfogar över-och vad man har för värderingar om vad som är lagom också såklart.
    Jag tycker att när en flaska äkta skumpa går loss på närmare 400 spänn, så behöver man då inte alls käna att det är lite, men VILL man lägga mer, så kan man ju ta med en ask fina praliner och så, precis som du säger.
    Det viktigaste är väl egentligen (tycker jag) att man har lite koll-så att inte mottagaren är nykterist, allergisk mot choklad eller avskyr skumpa och hellre vill ha en kagge öl...ja, du förstår vad jag menar.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden en korg med champagne och annat...