• Fjonken

HJÄLP! Lokal i Jönköping?

Snälla finns det någon som kan hjälpa oss?! Vi är ute efter en lokal i Jönköpingstrakten, med plats för ca 65-70 personer och som helst ligger lite fint i naturen. Vi vill helst ha en lokal dit man kan ta med egen mat (catering).
    Det finns massa fina lokaler där det drivs restaturang och så, men då måste man ju använda sig av restaurangens mat och service och det blir för dyrt för oss...

Det känns som vi har tittat på alla potentiella lokaler i hela Jönköping, men vi hittar ingen som passar! Antingen är det jättefint och jättedyrt eller så är det billigt men inte alls så fint som vi vill ha det.
    Vi kan absolut tänka oss att "pimpa" lokalen själva så den blir fin, men de lokaler vi har varit i har krävt lite för mycket sådant.
    Så finns det ingen därute som vet något litet guldkorn som vi har missat, max en halvtimme från centrala Jönköping?
    Snälla, dela med dig i så fall! Vi börjar verkligen tappa modet här, det känns helt hopplöst...

Väldigt tacksam för hjälp och idéerGlad 

• Svar på tråden HJÄLP! Lokal i Jönköping?
  • Bobby

Kolla upp Knäryd 2 precis utanför Jönköping som är ett trevligt ställe i en stor loge. Inta mat på nedervåningen och dansa på ovenvåningen. Privat för en billig peng.

Lyckat till!

• Fjonken

Tack för tipset! Hittar dock inget om detta ställe... Vet du något mer som du kan berätta om det?

• Bobby

Jag har tappat numret dit tyvärr men adressen är iaf Knäryd 2, 553 08 Jönköping. Kolla med google - där går nog det att få fram något namn att kontakta om ni är intresserade. Kommer ihåg att ägarna var lantbrukare och hade uthyrningen av logen som en sak vid sidan om. Ligger väldigt trevligt - ni kan ju låtsas åka fel om ni vill kolla in läget

Lycka till!

• Millmam

Nyarpstugan ute i Bankeryd med en underbar utsikt över Vättern, vi hade vår bröllopsfest där b la.

• Fjonken

Ja vi har varit och tittat i Nyarpsstugan och den är ju ett alternativ. Kändes inte helt rätt ändå... Men tack för tipset!

• Septemberbrud 2013

Jag hoppar in lite i tråden, hoppas det är okej! Hur har det gått för er hittat någon lokal? Tittade ni på Knäryd? Vi letar även efter lokal med ljus och lykta så tar tacksamt emot alla tips!!

• Fjonken

Ja vi har hittat en lokal. Först bestämde vi oss för Domsands segelsällskaps lokal som var i bra storlek och ligger hyfsat fint vid Vättern. Men sen hittade vi Spånhults herrgård som ligger i Bankeryd och det är bara helt perfekt! Det är precis som vi vill ha det, både själva lokalen och omgivningarna runt om. Det var inget svårt val att ta Spånhuult istället för Domsand eftersom priset för mat och allting på Spånhult blev i princip samma som det skulle kostat för catering till Domsand! Det beror ju på hur man vill ha det, men på Spånhult ingår all dukning, personal och sånt och man behöver inte tänka lika mycket själv, vilket känns väldigt skönt tycker jag :) De är himla trevliga och tillmötesgående på Spånhult oxå! Så jag rekommenderar verkligen det :) Lycka till med lokalletandet!

• Septemberbrud 2013

Å va bra att ni hittade en toppen lokal! Såg super fint ut! Vi är dock mer sugna på det där lantliga och jag tar gärna emot mer info om Knäryd. Försökt söka på nätet men svårt att hitta kontaktinformation! Snälla någon som vet något mer?

Svar på tråden HJÄLP! Lokal i Jönköping?