• Teza

    Panacotta

    Hej allihop


    Jag ska gifta mej på nyårsafton, är så spänd så jag kokar haha.


    Nu är de ju så att jag inte är så förtjust i tårta själv, så ett tag va jag inne på cupcakes i stället, men kom ju sen på att min favoritefterrätt är ju panacotta, aha tänkte jag DET får de bli, kul med nåt annolunda.


    Men skulle ju ändå vilja ha det där tornet ni vet, lite som man gör me cupcakes oxå, frågan är hur, om det går med "muffinstornen" som finns eller om nån har några andra smarta ideer är ni såå välkommna med dem.


     


    och eller om nån vet vart man hittar snygga muffintorn att köpa så visa mej så blir jag tokglad


     


    Kram på er

  • Svar på tråden Panacotta
  • Chicita

    Om du söker på cupcake stand på ebay så får du upp massor av olika alternativ.
    http://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0&_nkw=cupcake+stand&_nkwusc=cupcakestand&_rdc=1

    Jag skulle nog faktiskt åkt till IKEA och köpt dom billigaste små glas jag kunde hitta och gjort pannacottan i dom.
    Tror det blir för sladdrigt med en muffinsform eftersom det inte är något i pannacottan som ger riktig stadga, så risken är nog att dom slinker ur händerna på gästerna annars när dom ska plocka dom från muffinstornet Flört 

  • Teza

    Oj hehe menade inte att jag skulle använda muffinsformar, utan bara att jag skulle ha dom portionsvis,med tex plastglas eller som du sa billiga ikeaglas vissa gör ju hela panacottatårtor, var bara så jag menade ;)


    Tack för tipset ska kolla in de, har aldrig handlat på e-bay men nån gång ska ju vara den första hehe

  • Chicita

    Oj, jag läste att du ville ha ett muffinstorn och undrade om det skulle funka att använda muffinsformar Förvånad

    Om du kollar på ebay.se så kommer det upp med svensk frakt och i svenska kronor också.
    Så det kan vara enklare om man inte handlat där tidigare Glad 

Svar på tråden Panacotta