• virdne
    Äldre 19 Jun 23:14
    2909 visningar
    3 svar
    3
    2909

    vart hyra väst & kravatt billigt? Skövde/falköpingsområdet

    Hej!


    Jo, jag är just nu och söker mig omkring efter lämplig klädsel för min M2B. Jag undrar då om någon känner till något bra ställe i falköpings eller skövdeområdet som hyr ut endast väst och kravatt? Om så är fallet, vet ni hur mycket det kan kosta isåfall?


     


    Ser jättemycket framemot svar! ^^

  • Svar på tråden vart hyra väst & kravatt billigt? Skövde/falköpingsområdet
  • 8septe­mber20­12
    Äldre 19 Jun 23:20
    #1

    Jag har en väst och plastrong/kravatt till salu här på bt...du kan alltså köpa ett set,för hyrpris Finns i Göteborgt,skickar gärna! Stl.48

  • Äldre 19 Jun 23:36
    #2

    Kan man hyra det? När min vän gifte sig nu i början av juni så skulle han hyra kläder, men västen och plastrongen skulle han allt få köpa...det gick tydligen inte att hyra...

  • BlåAug­ustibr­öllop
    Äldre 20 Jun 01:18
    #3

    Ja, man kan hyra kravatt/plastrong hos vissa, men det är oftast inte så billigt som man förväntar sig.

    Du betalar oftast samma summa som för att få hyra. Vi har varit på 2 ställen där man kunde hyra, båda skulle ha ca 300 (300/260) för västen och ca 100 (80/90) för kravatten/plastrongen. Vi köpte för att min m2b har ingen uppklädd vit manchettskjorta heller och att köpa det skulle gå på ca 700 bara det. Sen såg vi erbjudandet på mytuxedo - fick väst, plastrong, skjorta och näsduk för ca 700 (tror det var 650 eller 680).

    Vi beställde från mytuxedo (du kan läsa mer om det och se bilder i den här tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m4177224.html)
    Vissa beställer från e-bay.

    Det finns andra prisvärda alternativ än att hyra. Solig

     

Svar på tråden vart hyra väst & kravatt billigt? Skövde/falköpingsområdet