• vangel­eyev
    Äldre 18 Jun 23:17
    2491 visningar
    6 svar
    6
    2491

    blir så arg,ledsen & besviken!!!!!!

    Ja, måste bara få skriva av mig... För lite mer än en vecka sen så ringde min blivandes mamma & sa att hans lillasyster var sur på sin andra syster så nu tänker hon inte komma på bröllopet! ( denna tjej skulle sjunga både i kyrkan och i lokalen! Och hon blev inte sur för något som hade med bröllopet och göra!) hand mamma sa att vi bara skulle ignorera det och att hon kommer ångrat sig i morgon! Just när hon ringer sitter jag och håller på med kyrkoprogramen, och skulle just skriva hans syster namn i solosången! Men så sa min magkänslan att jag inte skulle göra det så stundade i det.. Dagen efter ringer hans mamma och säger att han syster kommer komma. På måndagen när sambon ÖR och kobbar kommer and moster fram till honom och säger att hon INTE TÄNKER KOMMA på bröllopet!!!! För hon inte vill åka med en person!!!!! Min sambo blir både sur och ledsen så han skriver ett sms till henne med tanke på att hon bara gick bär hon sagt detta, och skriver att han ÖR jäkligt besviken och att han förstår inte varför hon ska vara så barnslig och varför vi ska bli drabbade för att hon inte vill åka med denna person, hand mamma hade till och med erbjudit sig att byta, men det passade inte för det var ju inte tänkt så från Början!!! Så han frågar henne igen om hon verkligen inte skulle komma och då måste hon ge svar nu! Sen på kvällen får han ett mess av sin syster som skriver att det var inte okej att skriva som han gjorde till hans moster och börjar beskylla OSS för allt! Lägger över all skuld på oss och säger att vi är omogna och Att vi inte har någon rätt att styra och ställa!!! Då blev jag förbannad och skrev till hans syster ( försökte rings henne men hon bara klickade) att nu får de vara nog! De ska inte beskylla oss för något för vi har inte nd gjort något fel! Och varför ska vi bli straffade för något de inte kan acceptera? Sen i torsdags så kom hans moster till jobbet igen och sa att hon fixat annan som kan körs henne så hon kommer på bröllopet och sen gick hon!! Då hade hon även sagt till min sambos kompis som hon skulle åka med att hans syster skulle med! Så min sambo skrev till dom båda att ska dom komma ska de be om ursäkt, dels för hans syster hade sagt en hel del fula ord och ljugit till andra om vad vi skrivit! Men som svar fick han av sin syster att hon tänker inte be om ursäkt utan det är vi som ska göra det! Så vi strök henne från listan, och antog stt motorn tänker komma, men idag fick han ett sms av sin moster att hon tänker inte komma nu, för hon har inget och be om ursökt för!!! KAG HÅLLER PÅ OCH BLI GALEN!! Vårt sista osa va den 3JUNI!!!!!!!! vi har 32 dagar kvar till bröllopet, och är mitt uppe i det sista! ( började planera i mars) och nu ska de hålla på såhär?!??? Jag har sagt det nu att hur mkt de än vill om kanske 3 veckor så Får dom inte komma! Men problemet är att hans familj är väldigt glada för att ställs till bråk!! Så kommer väl hålla på såhär fram till bröllopet!! Allt detta har fått mig att må jätte dåligt, blivit svimgärdig och yr mår jätte dåligt.... Hur kan man bete sig såhär??? Sen min ena tärna min barndomsvän, är Världens sämsta tärna! Hon svarar aldrig när man ringer, messar skriver på fb! Inget! Hör inte av sig tillbaka heller!! Vet inte vad jag ska göra:( känns ite som hon vill vara tärna har frågar henne om Hon verkligen vill detta och så svarar hon ja......? Men visar inget intresse?? Ja detta blev långt och rörigt men vet verkligen inte vad jag ska göra.. Ingen förstår mig... :(

  • Svar på tråden blir så arg,ledsen & besviken!!!!!!
  • Äldre 18 Jun 23:27
    #1
    vangeleyev skrev 2012-06-18 23:17:23 följande:
    Ja, måste bara få skriva av mig... För lite mer än en vecka sen så ringde min blivandes mamma & sa att hans lillasyster var sur på sin andra syster så nu tänker hon inte komma på bröllopet! ( denna tjej skulle sjunga både i kyrkan och i lokalen! Och hon blev inte sur för något som hade med bröllopet och göra!) hand mamma sa att vi bara skulle ignorera det och att hon kommer ångrat sig i morgon! Just när hon ringer sitter jag och håller på med kyrkoprogramen, och skulle just skriva hans syster namn i solosången! Men så sa min magkänslan att jag inte skulle göra det så stundade i det.. Dagen efter ringer hans mamma och säger att han syster kommer komma. På måndagen när sambon ÖR och kobbar kommer and moster fram till honom och säger att hon INTE TÄNKER KOMMA på bröllopet!!!! För hon inte vill åka med en person!!!!! Min sambo blir både sur och ledsen så han skriver ett sms till henne med tanke på att hon bara gick bär hon sagt detta, och skriver att han ÖR jäkligt besviken och att han förstår inte varför hon ska vara så barnslig och varför vi ska bli drabbade för att hon inte vill åka med denna person, hand mamma hade till och med erbjudit sig att byta, men det passade inte för det var ju inte tänkt så från Början!!! Så han frågar henne igen om hon verkligen inte skulle komma och då måste hon ge svar nu! Sen på kvällen får han ett mess av sin syster som skriver att det var inte okej att skriva som han gjorde till hans moster och börjar beskylla OSS för allt! Lägger över all skuld på oss och säger att vi är omogna och Att vi inte har någon rätt att styra och ställa!!! Då blev jag förbannad och skrev till hans syster ( försökte rings henne men hon bara klickade) att nu får de vara nog! De ska inte beskylla oss för något för vi har inte nd gjort något fel! Och varför ska vi bli straffade för något de inte kan acceptera? Sen i torsdags så kom hans moster till jobbet igen och sa att hon fixat annan som kan körs henne så hon kommer på bröllopet och sen gick hon!! Då hade hon även sagt till min sambos kompis som hon skulle åka med att hans syster skulle med! Så min sambo skrev till dom båda att ska dom komma ska de be om ursäkt, dels för hans syster hade sagt en hel del fula ord och ljugit till andra om vad vi skrivit! Men som svar fick han av sin syster att hon tänker inte be om ursäkt utan det är vi som ska göra det! Så vi strök henne från listan, och antog stt motorn tänker komma, men idag fick han ett sms av sin moster att hon tänker inte komma nu, för hon har inget och be om ursökt för!!! KAG HÅLLER PÅ OCH BLI GALEN!! Vårt sista osa va den 3JUNI!!!!!!!! vi har 32 dagar kvar till bröllopet, och är mitt uppe i det sista! ( började planera i mars) och nu ska de hålla på såhär?!??? Jag har sagt det nu att hur mkt de än vill om kanske 3 veckor så Får dom inte komma! Men problemet är att hans familj är väldigt glada för att ställs till bråk!! Så kommer väl hålla på såhär fram till bröllopet!! Allt detta har fått mig att må jätte dåligt, blivit svimgärdig och yr mår jätte dåligt.... Hur kan man bete sig såhär??? Sen min ena tärna min barndomsvän, är Världens sämsta tärna! Hon svarar aldrig när man ringer, messar skriver på fb! Inget! Hör inte av sig tillbaka heller!! Vet inte vad jag ska göra:( känns ite som hon vill vara tärna har frågar henne om Hon verkligen vill detta och så svarar hon ja......? Men visar inget intresse?? Ja detta blev långt och rörigt men vet verkligen inte vad jag ska göra.. Ingen förstår mig... :(
    Har inga direkt råd att ge...bara stå på er. Det är er dag och kan vissa gäster inte anpassa sig har de inte där att göra.
    Hoppas att det löser sig.
    Kram 
  • vangel­eyev
    Äldre 19 Jun 22:57
    #2

    Tack för ditt svar :) Nä! Vi har sagt nu att de inte får närvara med tanke på allt detta! Trots allt vår dag. Tråkigt nog fortsätter de hÅlla på :( Och min tärna blir jag bara ledsen på:(

  • Äldre 19 Jun 23:04
    #3
    vangeleyev skrev 2012-06-19 22:57:25 följande:
    Tack för ditt svar :) Nä! Vi har sagt nu att de inte får närvara med tanke på allt detta! Trots allt vår dag. Tråkigt nog fortsätter de hÅlla på :( Och min tärna blir jag bara ledsen på:(
    Kramar till dig....Hoppas så att det löser sig.
    Inte lätt att slå det ur hågen så att säga....det är ju människor man lägger stor förtroende för och man litar på.

    Har själv lite svårt att bestämma vem som kan vara typ "värdinna" eftersom vi har våra barn som näbbar...och det räcker för mig.
    Har frågat min m2b's syster om hon vill ställa upp och vara toastmadam...men nej inte det. Trots att hon är duktig på att prata och har roliga saker att säga.

    Vet inte vad som händer men tror att det får komma som det kommer helt enkelt. 
  • vangel­eyev
    Äldre 19 Jun 23:59
    #4

    Usch! Tänk om allt bara kunde flyta på så som man vill att det ska göra :) 
    fint att ha sina barn som näbbar. Hade jag med velat men kan inte riktigt lita på att min 1 åring gör som jag vill :p hihi.
    Jag hoppas ni hittar någon bra värdinna..
    Min mamma är vår.. Får se hur det sluta :P
    Kramar till dig!
     

  • Äldre 20 Jun 00:44
    #5

    Hehehhe...ja mina näbbar är inte 1 utan 7 och 11 i sommar.
    Har fullt förtroende för dom ..men hihihi Den stora tjejen verkar vara en riktig busunge...hon har minsann planerat stojgrejer när vi ska få ringarna...vi får väl se hur det går.

    Ja vi får se hur det går.
    Det är mycket nu som har tagit upp tiden här. Inte så mycket med bröllopet dock..utan annat men tillräckligt för att göra en nedstämnd och ledsen.
    Försöker ändå se det positivt och tänker försöka låta det skölja av mig som en gås. Detta är för mig och min blivande man ...de andra ska vara lyckliga att de får vara med......ahhahahahahhah vad jag går på LOL

    Håll gärna kontakten

    Kram och godnatt 

  • Anneli­256
    Äldre 20 Jun 10:51
    #6

    jag får inte riktigt klämm på vad det är som försigår, man måste nog vara insatt i situationen för att förstå helt full ut.


    Däremot så kan jag inte förstå att det finns så många vuxna människor som beter sig som barnungar.. hon gjorde si han gjorde så.. ja jag ska minsann inte be om ursäkt osv. Helt sjukt, speciellt när det är så nära inpå bröllopet.


    Hur blir det med solist? har ni en sådan? annars hade jag nog sett till att ordna med någon annan direkt så att ni inte står där och hon får en ide i huvudet dagen innan bröllopet eller liknande.


    Om ni har bestämt er för att dom inte får komma på bröllopet oavsett, så är mitt råd att ni ska försöka hålla fast vid det. Gå inte in i någon diskussion varför... utan säg bara att ni vill inte kommentera saken.. så är det bara.


    Om ni ändå vill hålla det öppet så rek jag er att prata med ev catering och fråga när absolut sista dagen är för att avbeställa mat, vi hade tex på onsd när bröllopet var på lörd.( För oss var det viktigt då en av gästerna var nyopererad veckan innan och inte visste hur han skulle må, på onsdagen hade han bättre koll på läget :)) Jag hade inte berättat sista dagen för dom om jag var som ni. Detta är ju inget större problem om ni själv ska laga maten.


    Rörande bordsplaceringen så hade jag placerat dom personerna tex vid ändan på ett bord så att det inte märks så mycket om dom inte kommer. Bara att ta bort tallriken.


    Ignorera alla mess eller mail som inte är konstruktiva, svara inte ring inte.. Ge dom inte uppmärksamhet. Om ingen ser och lyssnar och dom inte får den effekten som dom önskar så dör det förhoppningsvis ut.Nu är bara erat barn ett men du vet säkert hur man hanterar trotsiga treåringar, tänk på dom som det. En liten unge som skriker och bankar med fötterna i golvet om dom inte får som dom vill.


    Tyvärr så har jag inte något gott råd till dig när det gäller hur du mår. Det är lätt att sitta och säga.. bry dig inte.. fokusera på allt annat osv. Såna här saker tar mycket energi. Det jag tycker du ska ha i åtanke dock är att detta kommer du / ni antagligen att få stå ut med alltid, oavsett eftersom dom tydligen är sådana som personer och detta inte är en engångsföreteelse. Det viktiga här är att du och din blivande är på samma linje, att ni står enade. Det kan ge styrka att fixa sådana saker. Stötta och peppa varandra, och din blivande kanske tom är ledsen och har dåligt samvete för att det är hans släktingar som gör att du mår dåligt. Så mitt råd är försök om du inte redan gjort det att försäkra honom att det inte är hans fel. prata, prata, prata är mitt råd. Med tiden så kommer det att kännas lättare, så länge ni håller ihopa. ni kommer att kunna bortse från deras barnsligheter. Just nu så är ni extra känsliga med allt inför bröllopet också och då kan det vara svårt att ta avstånd, men ni fixar detta. Men visst är det märkligt hur vissa människor vill helt enkelt ha drama runt omkring sig, inte konstigt alla dokussåpor är så populära :)


    Lycka till, stryrkekramar till er


     

Svar på tråden blir så arg,ledsen & besviken!!!!!!