• cookie­andker­mit
    Äldre 17 Jun 20:32
    3357 visningar
    11 svar
    11
    3357

    Trött, men lycklig :)

    Nu är vi man och fru och har varit det i lite mer än 29 timmar! <3


    Våran dag var blåsig och regnig men underbar.


    Jag min tärna och en kompis sov på hotel mellan fredag och lördag medan mannen min och hans marshalk sov hemma hos oss. Jag vaknade vid 05.00 på lördagmorgon och kunde för mitt liv inte somna om. Förkyld som jag är så gjorde min täpta näsa det nästan omöjligt att koncentrera sig på annat än att det var jobbigt att använda näsan. Så jag låg kvar i sängen och spelade på mobilen, kollade facebook ock dyl till det att klockan ringde vid 06.30. Min tärna vaknade under tiden som jag var vaken och tyckte att jag var vaken för tidigt, när hon fått mitt svar att jag inte kunde somna om så vände hon på sig och somnade om. Jag berättade detta för henne lite senare på dagen och hon kommer inte ihåg att hon sagt detta! :)
    När tjejerna hade vaknat så hoppade de in i duschen och sen gick vi ner till frukostbuffén och åt i lugn och ro. det var jätte gott och vi fick en bra start på dagen.
    Vid ca 8 så började vi röra oss mot salongen där jag skulle fixa hår och smink. Det regnade inte just då, men det var väldigt mulet och blåsigt ute.
    Väl framme på salongen så la vi undan vår lunch i kylskåp och fixade lite grejer innan jag satte mig i stolen för att börja fixa mitt hår. Vår fotograf kom ett par minuter senare och då började det fotas. Mina underbara kompisar satt och samlade krafter en stund och sen började de ocså fixa sig. De hjälpe varandra och blev jätte fina.
    Efter att fotografen tagit bilder en stund så frälste hon mina kompisar med Instagram... det resulterade i att tjejerna lekte med detta resten av tiden vi var på salongen, det blev inte mycket prat med dom inte.. men det gjorde inte så mycket, hade det bra där i stolen i alla fall!
    Vi fick slänga i oss lite lunch strax innan 11, då hade min man (hihi) och hans marshalk hunnit vara där och lämna min och tärnans bukett, jätte fina rosbuketter med lite brudslöja och diamanter i, för att matcha mina smycken.
    Sen var det bara att hoppa i underkläder och klänning, på med slöja, smycken och skor, packa ihop alla grejer och bege sig ner i den ortoligt snygga bilen som mina föräldrar bokat åt oss. En -62a eller -65a (kommer inte ihåg och chaufören visste inte heller) Daimler limo. Så snygg och cool! Vi tröck oss in i bilden och åkte mot kyrkan. Vi skulle ta bilder innan vigseln och vi sa att vi skulle vara ute i kyrkan till 12.30 för att hinna ta bilder i lugn och ro innan alla skulle börja komma. Men så blev det självklart inte. Efter diverse förseningar så hade vi tillslut ca 40 min på oss att ta så många bilder vi bara kunde i regnet! Jag och manen gick all in och det finns nu fina märken i en massa olika färger på min klänning, mycket brunt, lite grönt och lite rött. Jag har kramat ett träd och nästan vrickat foten men bilderna kommer bli bra och det är helt klart värt det!
    Klockan började närma sig 14 och vi saknade fortfarande 4 gäster, min storebror med tjej och en tjejkompis med man. Tjejkompisen kom precis i tid, men min bror... han kom sent, de hade fastnat med bilen på en väldigt lerig väg. De kom efter det att vi gått in i kyrkan, men märkte inte av att de kom in. Var mest glad över att de inte var skadade och att de kom fram!
    När själva vigseln var klar, som gick fort tycker jag, gick vi ut och "sprang" runt till sidoingången för att kunna gå ut när alla gäster står utanför och väntar. Det hade slutat regna vid det laget och det var vi alla glada för. Det blev bubbelblåsande och många bilder och kramar! Sen kom en SMÄLL, mamma kommer och säger att hon måste prata med mig, då har min morbror med fru åkt mot vår festlokal och BJUDIT IN SIG SJÄLVA PÅ FESTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! måste jag säga att jag blev förbannad??? Jag sa att de är inte bjudna och de får inte vara där. Mamma fick fixa det innan jag kom till lokalen! Jag ville inte ha dom där! Det finns ju en anledning till att de inte var bjudna, men tydligen så struntatde dom i det. Efter att ha pratat med mamma idag så måste det ha varit min morbrors fru som hade med det att göra! detta gör att jag tycker sämre om henne än vad jag gjorde innan. Måste ju vara lite tacksam dock, de gav oss 2000kr till vår bröllopsresa i present. Så ett tackkort har de i sin framtid i alla fall!


    Fram till den stunden hade jag bara gråtit en gång och det var när vi skulle lägga blommor på min mormor och morfars grav. Det är det enda som har varit jobbigt med bröllopet, när vi förlovade oss.. och det kommer nog fortsätta vara jobbigt under alla stora stunder i mitt liv! De har varit borta i 6 resp 8 år och jag saknar dom varje dag!
    Efter vigseln var över och alla hade åkt, efter att vi tagit lite flera bilder så hoppade jag och min man in i bilden och tog en låååång tur till vår festplats. Vi var ute och åkte i 1,5 timmar för att alla skulle hinna ta sig till lokalen. Väl framme så möttes vi av alla våra gäster och det blev mer bilder! Vi hade festen på en golfklubb, jätte fint var det, jag sprang nästan in och sa "nu ska jag vara en tråkig brud och gå på toa". Jag hade inte kissat på 6 timmar...
    Det blev välkomstskål och mingel i en timme innan vi satte oss till bords. Vårat toastmaster par var BÄST under middagen. De hade bra koll och allt flöt så himla bra! Är så glad att de ställde upp!!! :)
    Middagen var en grillbuffé och maten var super god! Alla åt och blev mätta. Under middagen hölls 6 tal och när mamma och pappa höll sitt gemensamma tal så brast det för mig igen. Många tror nog för att de höll ett så fint tal, men det handlade om min stora saknad, min enda önskan är att mina mor och farföräldrar hade kunnat vara där!


    Sen åt vi tårta och jag dansade en massa! Många var lite tråkiga och dansade inte, men jag hade roligt!!!


    Det går inte att beskriva hur nöjda vi är med vårt bröllop! Allt funkade så bra och alla var nöjda och mätta och hade roligt!!! <3


    När vi kom till hotellet så blev det en dusch för att lyckas få ut alla tovor i mitt hår, det tog två fulla händer med shampo och en STOR klick med inpackning för att få ut allt och då behövde jag ta i med min borste medan jag hade inpackning i håret för att det skulle bli bra!
    Sen satte vi oss och tittade igenom vad vi fått av alla i bröllopspresenter. Vi hade önskat oss presentkort på Ticket så för att kunna åka på någon rolig bröllopsresa. Vi fick ihop 24 200 kronor, en massa fina kort och en flaska med rose champange. Vi känner oss otroligt bortskämda!!! I morgon ska vi gå och boka en bra resa någonstans!!! :)


    Nu kommer den 16 Juni vara vår speciella dag i all evighet! <3

  • Svar på tråden Trött, men lycklig :)
  • Cattis­77
    Äldre 17 Jun 20:40
    #1

    Stort grattis och all lycka till er!! :)

  • kacan
    Äldre 17 Jun 20:48
    #2

    Hej


    Man blir lite rörd när man läser om din dag. Vad härligt att kunna se tillbaka på dagen med ett stort leende på läpparna. Känna att allt blev rätt så bra trots allt....


    Längtar så otroligt mycket till min egen dag. Ca 5 veckor kvar.... Är nu inne i den värsta planerings och pyssel fasen =) Mycket som ska klaffa dagen D...


    Lycka till som man och hustru och ta hand om varandra....

  • MiaMar­iaRyde­ll
    Äldre 17 Jun 21:11
    #3

    Stort grattis!!!!!!

  • Äldre 17 Jun 21:20
    #4

    Stor Grattis!!=)

  • Äldre 17 Jun 21:22
    #5

    Grattis Solig

  • Beccas­tina
    Äldre 17 Jun 22:07
    #6

    stort grattis!! hoppas innerligt att vår dag blir lika bra :D

  • Elila
    Äldre 18 Jun 09:36
    #7

    Stort grattis! Var det ett stort bröllop?

  • aniara
    Äldre 18 Jun 10:07
    #8

    Grattis!!!

  • Syllis 2012
    Äldre 18 Jun 10:21
    #9

    Ett stort Grattis till er båda {#emotions_dlg.flower}

  • cookie­andker­mit
    Äldre 18 Jun 16:11
    #10
    Elila skrev 2012-06-18 09:36:38 följande:
    Stort grattis! Var det ett stort bröllop?

    Tack alla :)


    Vi var 46 st, vilket var precis lagom. Vi hann prata med alla vilket var mycket roligt och trevligt! :)

  • funnyb­unny84
    Äldre 18 Jun 16:18
    #11

    stort grattis Solig

Svar på tråden Trött, men lycklig :)