• JuliBr­ud89
    Äldre 17 Jun 13:55
    2885 visningar
    3 svar
    3
    2885

    Nu får det FAN vara nog!!

    Min blivandes mans bror och hans idiotkærring till fru håller på att førstøra vår dag! Ska førsøka fatta mig "kort".

    Hans bror och hans fru bor ca 4 h bort hærifrån, och har velat att vi ska komma på besøk. Det ær inte så enkelt nær jag inte har så mycket ledigt, men min m2b ær pappaledig før vår 7 mån gamla dotter.

    Min gubbes bror ær bonde och har 3 barn som broren tar hand om, før mamman ær helt enkelt dum i huvudet. Hon kommer hem från sitt stædjobb, sætter sig i soffan medans han får hæmta alla barn från skolan, dagis m.m. Sen hem och laga mat før att sen ut och mjølka før 2 el 3 gången per dag. Han ær inte trevlig (han ær myyycket speciell) och bara ljuger før alla hela tiden. Inte bara før oss, utan før ALLA. Och det han ljugit om har han olika versioner av till alla. Det ær svårt att førklara en så komplex mænniska, men till saken iallafall. 

    I tisdags fick vi ett samtal att hans bror hade fått ett stort træd øver sig nær han var ute och jobbade i skogen, jag tænkte att nu måste vi åka. Så jag tog ledigt från jobb och vi åkte dagen efter før att min gubbe skulle få træffa sin bror och hjælpa honom med gården osv osv. Nær vi kom fram varr kl 22 på kvællen, men vi var ænnu inte framme, hans bror skulle hæmta oss før det var 45 min kvar att åka. Vi hade en trøtt liten dotter skulle sovit før  længe sen. Vi skulle bestælla en pizza  till honom som han skulle æta i bilen. Det gjorde vi och tiden gick men ingen kom. Kl 00.30 (!!!) kom stians morbror och hæmtade oss før min gubbes bror helt enkelt sket i oss. Nær vi først kom kl 22 så sa han att han blir lite sen, men att han var på væg. Det var en løgn, han hade inte ens kørt. Jaja, vi kom till slut hem och fick lægga vår stackars dotter. Dagen efter kom min gubbes bror kørandes till dit vi bodde (en bit att køra från dær brorn bor), vi satt alla ute och fikade. Han slæppte av hans ena barn och min gubbes mamma och bara kørde igen. Inget "hej", inget. Efter ett tag kom han tillbaka och hæmtade ungen igen, fortfarande ingenting. han satt i bilen och inte ens såg på oss. Så åkte han igen. Vi fattade ingenting før detta beteendet. Men ær vana vid att han och hans familj ær konstiga. Men dom brukar iallafall prata!! Dagen dærpå igen træffade min gubbe honom på ett fik, han sa inte då heller nått till min gubbe. Inte ens hej! Min gubbe førsøkte ta kontakt, men han sa nått ord till vår dotter och gick och satte sig vid ett bord och åt sin mat. Inget mer. Sen såg eller hørde vi inget av varken broren eller hans kærring igen. Stian (min gubbe) skrev sms och førsøkte ta kontakt men fick bara idiotiska svar som "ok", "vi får se vad vi ska gøra imorgon" och bara sånt! Så han trøttnade ju på att ens førsøka! Dagen vi åkte hem fick stian ett lååångt mejl på facebook av brorens fru att han betedde sig som en bortskæmd snorunge och MASSA andra elaka saker som absolut inte ær sant. Det vi hade gjort fel då var att vi inte bodde hos dom och deras gård och inte kommit dit med en gång och bara jobbat. Efter många mejl och sms nær vi fortfarande var på væg hem så var det fortfarande inget klokt sagt, hon bara skællde (helt utan orsak) och var sur medans stian la sig platt och sa att beklagar, det var dumt m.m men att han inte orkade bry sig nær ingen orkade att ens sæga hej, Och jag ær helt enig med honom. 

    På kvællen nær vi skulle lægga oss fick han ænnu ett mejl från kærringen dær det stog: "Tænk inte mera på detta du, du har nog mer æn nog med hon du bor ihop med." Då frågade stian vad hon menade med det! 

     så fick han svaret "jag ska inte blanda mig in i detta men har hørt att hon inte kan gøra nått sjælv och ær duktig på att anvænda dina pengar" (något liknande fast på dansk). 

    Det kom alltså från værldens hemskaste person som inte tar hand om sina barn och bara ligger på soffan nær dom har en hel gård och sjøvilda ungar.

    Nær vi døpte vår dotter i feb så har hon varit sur på oss och bara bakpratat oss sen dess, før vi inte satt med henne hela tiden och pratade med henne. Allt detta ær inte klokt, har aldrig i hela mitt liv varit med om sånt hær beteende. Ær i chock!

    Så nu kommer dom inte i brøllopet. Kanske inte ens hans bror som ær huvud best man. Och inte hans brorsbarn heller.. Henne bryr vi oss inte om før det ær ingen som gillar henne!

    Dessutom tycker nog inte ens stians bror om sin fru, (hon ær myycket speciell), och har sagt till stians bror att "om du læmnar mig så tar jag livet av mig." M.m.m.. Kan skriva flera sidor om detta men kænner jag blir sur bara av att skriva detta. Har helt sækert glømt massa saker.. 

    Grunden till allt detta ær nog før det som hænde på dotterns dop, så har hon nu sagt till stig att han inte skulle hæmta oss nær vi skulle komma, och att dom inte ska komma i brøllopet.

    Låter det sjukt? Men det ær sant. Det jag skrivit ær inte øverdrivet, snarate "underdrivet".

    Fan fan fan, blir så førbannad! Vuxna mænniskor till att bete sig!!!!!

  • Svar på tråden Nu får det FAN vara nog!!
  • sunshi­ne808
    Äldre 17 Jun 14:06
    #1

    De låter mycket speciella, min mamma brukar säga att man ska omgiva sig med människor man blir glad av. Om ni inte gillar dem sluta att umgås med dem, ni verkar inte må bättre av att umgås med dem

  • JuliBr­ud89
    Äldre 17 Jun 15:23
    #2
    sunshine808 skrev 2012-06-17 14:06:09 följande:
    De låter mycket speciella, min mamma brukar säga att man ska omgiva sig med människor man blir glad av. Om ni inte gillar dem sluta att umgås med dem, ni verkar inte må bättre av att umgås med dem
    Nej precis! Det var klokt sagt av henne :) Vi umgås knappt med dom alls, men det blir alltid något nær vi væl gør det! Egentligen kænns det rætt skønt att dom inte kommer, men det ær trots allt stians bror. :/ Och syskonbarnen framførallt! Jag ær helt i chock før hur idiotiskt folk kan bete sig!
  • 2000
    Äldre 18 Jun 22:22
    #3

    Stackare, tycker så synd om Er.

Svar på tråden Nu får det FAN vara nog!!