• Blivan­de fru B
    Äldre 15 Jun 13:30
    12592 visningar
    6 svar
    6
    12592

    Guldsmed i Göteborg som kan göra om gamla ringar/smycken???

    Någon som vet ?
    Jag & min M2B har förlovnings/vigselringar i silver.
    Men jag har 2 st ringar i 18k guld som jag fått av min mamma,den ena är hennes vigselring (2mm bred & med 7st 0,05c diamanter) den andra fick jag när jag tog studenten för 2000 år sedan Flört (ca 5mm bred & med 17 stenar (vet inte ens om stenarna är äkta). 
    Jag hade velat göra en ny guldring av dessa 2 & använda de stenar (som är äkta),för att bära tillsammans med min förlovnings & vigselring. 

    Någon som känner till en guldsmed i Göteborg där man kan göra om sina gamla smycken?? 

  • Svar på tråden Guldsmed i Göteborg som kan göra om gamla ringar/smycken???
  • Äldre 15 Jun 20:06
    #1

    Guldsmedsmästar´n. Dit har jag gått när jag har gjort om smycken. 

  • Äldre 15 Jun 20:24
    #2

    Jag gjorde om min farfars förlovningsring hos Leif Carlson Guldsmide AB i Mölndal. Han har även gjort en ring åt min mamma och ett par örhängen. Han är verkligen jätteduktig.

  • BlomAn­na
    Äldre 15 Jun 21:57
    #3

    Nordstans guld och Wranges skulle jag tro kan göra det.

    Gudlsmedshuset i Sävedalen  

  • finall­yithpn
    Äldre 15 Jun 23:44
    #4

    Juvelstudion i Kungsbacka! Där gjorde vi min vigselring av gammalt guld.
    Två otroligt duktiga guldsmeder. Som jag förstod det gör de allt på plats och garanterar att samma guld används (något många smyckesbutiker inte gör). De kan även göra om gult guld till vitguld om man önskar det. 
    www.juvelstudion.se 

  • Äldre 16 Jun 08:57
    #5

    Här gjorde jag om mina föräldrars bröllopsringar till min vigselsring! www.reco.se/juvelerare-ericsons-eftr-ab

  • MiaMar­iaRyde­ll
    Äldre 16 Jun 23:02
    #6
Svar på tråden Guldsmed i Göteborg som kan göra om gamla ringar/smycken???