• ymmy

    Hittar ingen tårtdekoration med en lång brud!

    Hallå, jag tänkte höra här om det är någon som vet var man kan hitta en tårtdekoration där bruden är längre än brudgumen? Efter som så är fallet med mig o min m2b =) så känns det inte så kul att ha en lång snubbe där på toppen =)=).

  • Svar på tråden Hittar ingen tårtdekoration med en lång brud!
  • Chicita

    Det kan nog vara svårt. Men kakburken har separata brudar / brudgummar som är lika långa i alla fall.
    Ni kanske kan ta två sådana och bygga upp en liten höjd under bruden så den figuren alltså blir lite längre?

    Annars om ni känner någon som är händig så kanske ni kan tillverka ett brudpar i trä eller cernitlera eller liknande 

  • ymmy

    Det brudparet var jätte sött! Det får nog inköpas, ska höra med min andra hälft först vad han tycker =). Tack för hjälpen båda.

  • sollan

    Var så lite så =)


    Vi tyckte ochså de brudparen va söta dessutom passade motsvarigheten av den tårtdekorationen oss perfekt då mannen är lång och stilig medans jag är kort och kurvig ;)



    Fru Olsson sedan 120414 <3
  • Picnick i det gröna

    De är jättesöta, men var själv på ett bröllop där de hade liknande cake topper. Skillnaden var att de var gjorda som ett stearinljus, och kostade nästan ingenting jämförelse med en "riktig" cake topper för över 300:-.
    Bruden hade köpt det i en vanlig affär, typ City Gross eller nåt sånt! 
    Vet inte om det är vanligt, eller om hon hade tur, men håll utkik ifall du vill spara en slant :)

  • Picnick i det gröna

    Föresten, om du gillar att pyssla kan du kanske göra egna?
    Jag har tänkt att eventuellt köpa sånna:

     
    Dockkropp från nån hobbyaffär och måla dom så de liknar mig och min blivande. De finns i olika storlekar så du kan ju göra bruden till längre än brudgummen :)
     
     

  • BlomAnna
    sollan skrev 2012-06-17 20:10:21 följande:

    Var så lite så =)


    Vi tyckte ochså de brudparen va söta dessutom passade motsvarigheten av den tårtdekorationen oss perfekt då mannen är lång och stilig medans jag är kort och kurvig ;)


     


    Fru Olsson sedan 120414 <3
    Ååå det där är ju jag och min blivande
     
  • BlomAnna
    sollan skrev 2012-06-14 18:26:48 följande:


    Denna finna att köpa på www.festingen.se
    Fru Olsson sedan 120414 <3
    Såg denna i en affär i Göteborg där de dessutom hade utförsäljning. Men du bor kanske inte i närheten?
  • BlomAnna
    sollan skrev 2012-06-17 20:10:21 följande:

    Var så lite så =)


    Vi tyckte ochså de brudparen va söta dessutom passade motsvarigheten av den tårtdekorationen oss perfekt då mannen är lång och stilig medans jag är kort och kurvig ;)



    Fru Olsson sedan 120414 <3
    Köpte du era också på festingen.se? Hittar den nämligen inte där.
  • sollan

    Ja vi köpte den där förra året. Glad att jag köpte den direkt vi hittade den för sen har den inte funnits i deras lager och jag har inte sett den nån annan stanns heller :(


    BlomAnna skrev 2012-06-17 21:43:22 följande:
    Köpte du era också på festingen.se? Hittar den nämligen inte där.
    Fru Olsson sedan 120414 <3
  • BlomAnna
    sollan skrev 2012-06-17 22:25:22 följande:
    Ja vi köpte den där förra året. Glad att jag köpte den direkt vi hittade den för sen har den inte funnits i deras lager och jag har inte sett den nån annan stanns heller :(
    Fru Olsson sedan 120414 <3
    Vad pruttigt...Jag skulle verkligen vilja ha en sån... 
     
Svar på tråden Hittar ingen tårtdekoration med en lång brud!