• annapanna01

Hjälp! Solisten har backat

Nu har jag panik! Vi ska gifta oss 7/7 och redan före jul hade vi en solist som skulle sjunga under vigseln inbokad. Han återkom dock någon månad senare och sa att han tyvärr skulle vara bortrest då. Vi sökte med ljus och lykta och hittade till slut en annan kille som kunde ställa upp. Men igår kväll meddelade han att han har fått förhinder. Vi har verkligen frågat alla vi känner som kan sjunga och det börjar verkligen bli panik. Eftersom vårt liv kretsar mycket kring musik känns der inte heller som ett alternativ att ha cd spelare, ännu mindre ingen musik alls. Vi är helt villrådiga nu. Vete tusan vad man ska göra i detta fall?

• Svar på tråden Hjälp! Solisten har backat
  • annapanna01

Vi bor i Kiruna så det är ju inte största utbudet här. Måste inte vara en kille fast det var tanken från början. Det är Bröllopsklockor med Pugh Rogefeldt, Forever med Kiss och All you need is love med Beatles. Är du sångerska? Var befinner du dig?

• linduspindus76

Hej!
    Kolla in denna sida så kanske du hittar något! Finns åxå många på nätet!

lycka till! 

• Chicita
    linduspindus76 skrev 2012-06-16 12:38:28 följande:
    Hej!
    Kolla in denna sida så kanske du hittar något! Finns åxå många på nätet!

lycka till! 
    Kanske är bra om du har adressen till sidan också? Tungan ute

Till TS: Jag har tyvärr ingen att rekommendera uppöver. Men har ni kollat med lokala körer och liknande? Även om ingen av dom vågar ställa upp som solist så kanske ni kan få två eller tre som kan sjunga tillsammans? 
  • annapanna01

Vi kommer inte ha någon kantor eftersom vi ska gifta oss utomhus. Men man kanske kan ringa till församlingen och höra med dem ändå. Tack för tipset! :)

• PimPim83

Finns det någon lokal kör eller så? Då kanske man kan ringa körledaren och fråga om han/hon har tips på någon solist.

• annapanna01

Haha! Så klart inte en enda listad under Norrbottens län :P

• Maloka

Annapanna01, jag har skickat ett meddelande till dig med lite förslag....

Svar på tråden Hjälp! Solisten har backat