• På rosa moln

    Kasst intresse runt min älskades svensexa

    Jag är så trött på en massa människor just nu. Jag och min älskade gifter oss den 18/8 och tidigare trodde jag i min enfald att min älsklings svensexa skulle planeras i full fart vid detta laget, men riktigt så blev det inte... För två, tre veckor sedan berättade jag för min svåger att ingen ännu har kontaktat mig för att be om kontaktuppgifter till de som den blivande brudsgummen vill ha med på sin svensexa och bad honom att ta tag i det, vilket han sa att han skulle göra och han fick också den aktuella listan i samma veva. Sedan dess verkar väldigt lite ha hänt. Vi skickade ut vår bröllopsinbjudan för flera månader sedan, trots detta har sex stycken av min blivande makes kompisar tackat nej, vad får min svåger och min pojkväns andra vänner att tro att det kommer att vara lättare att få till ett datum som passar så många som möjligt med denna framförhållning (särskilt som det är semestertider)? Samtidigt som alla verkar luta sig tillbaka och hoppas att någon annan ska ta tag i det hela så är det jag som är den jobbiga som mår dåligt när jag tänker på hur hemskt det vore att berätta för min älskade att han inte får någon svensexa alls eller åtminstone ingen bra eftersom jag verkar vara den enda som tycker att han är viktig att fira...

  • Svar på tråden Kasst intresse runt min älskades svensexa
  • Fästmön

    Jag trodde inte min man skulle få någon svensexa. Jag väntade och väntade på att någon skulle höra av sej och be mej boka upp honom någon dag, fråga efter nummer till hans kompisar osv. Jag pratade med min man om det och sa att det faktiskt finns viktigare saker än en svensexa och att han inte skulle ta illa vid sej om han inte fick någon. Folk har ju faktiskt annat att tänka på. Men så fick han en svensexa iaf! På ngt sätt hade de lyckats planera en svensexa utan att blanda in mej. Så kanske vill de inte att du ska veta något? Kanske kommer din möhippa vara samtidigt?

    Oavsett hur det blir så tror jag inte man ska oroa sej över sånt. Ni gifter er väl inte för att han ska ha en svensexa?

  • brideo

    Det är därför man "ska" ha tärna och marskalk - då finns det alltid en ansvarig/skyldig person som man kan vända sig till/ifrågasätta. 

  • Chicita
    brideo skrev 2012-06-14 20:27:17 följande:
    Det är därför man "ska" ha tärna och marskalk - då finns det alltid en ansvarig/skyldig person som man kan vända sig till/ifrågasätta. 
    Men det där är inte riktigt rätt.
    Det är faktiskt inte tärnans/ marskalkens ansvar att ordna möhippan / svensexan.
    Det är gemensamt ansvar för kompisgänget egentligen.
    Sen faller det sig ju ofta så att man har någon av sina nära vänner som tärna / marskalk, och då brukar denne bli lite av spindeln i nätet då denne ofta är mer insatt i brudparets planer när det börjar närma sig.
    Men det är en helt annan sak. 
  • Aniara4
    Chicita skrev 2012-06-14 20:34:36 följande:
    Men det där är inte riktigt rätt.
    Det är faktiskt inte tärnans/ marskalkens ansvar att ordna möhippan / svensexan.
    Det är gemensamt ansvar för kompisgänget egentligen.
    Sen faller det sig ju ofta så att man har någon av sina nära vänner som tärna / marskalk, och då brukar denne bli lite av spindeln i nätet då denne ofta är mer insatt i brudparets planer när det börjar närma sig.
    Men det är en helt annan sak. 
    Exakt. Min man höll på att inte få någon svensexa eftersom hans kompisar trodde det fanns en bestman (?!) som skulle ordna den, möjligen var också en av dem sur över att det inte var han. Men vi hade inget brudfölje.
    Hade inte jag lagt mig i när jag inte hörde något hade det inte blivit något alls.
Svar på tråden Kasst intresse runt min älskades svensexa