• satinsilk

Vi ska gå in på en röd matta till festlokalen, men vad ska vi "rama" in den med?

Snälla duktiga bröllopsplanerare, hjälp mig med detta!

Vi kommer att anlända till festlokalen i en limousin, utan för lokalen kommer alla gästerna att vänta på oss och vi kommer därefter tillsammans gå in på en röd matta.

Jag hade tänkt att pynta mattan lite med rosenblad, (hur jag nu ska få dessa att inte blåsa bort) och dessutom skulle jag lixom vilja ha något som ramade in mattan längs med sidorna. Har verkligen funderat och funderat, men kommer inte på någon lösning. Kanske finns det någon där ute som har lite förslag?

Allt jag har funderat på skulle slutligen kostar multum, och det är inte riktigt det som jaf vill lägga pengarna på. Hur ska jag göra?? 

• Svar på tråden Vi ska gå in på en röd matta till festlokalen, men vad ska vi "rama" in den med?
  • msE

Det beror ju lite på när ni ska ha bröllopet, marshaller eller lampor kan va fint om det är mörkt. Såg i en pysseltråd här på FB någon som bundit fast tygremsor i pinnar som typ vindspel... det kan med bli effektfullt och inte kosta multum att tillverka... annars björkris om det är sommarbröllop.. kanske bara går att sätta på sidan av mattan ??

• satinsilk

Det är ett sommarbröllop, gifter mig nästa månad :)

Åhh, björkris! det var en smart ide!, men hur ska man fästa dem? krukor?, har inga så stora krukor... :(

Hur hade hon fäst pinnarna med tygremsor i? vet du var du såg tråden? 

• msE

tror man kan ha björkris i typ plasthinkar... är nog bra med typ sten i botten också annars e de kanske risk att dom välter... annars fylla med sand kanske o bara sticka ner i .... Hinkar i sig är ju inte så snyggt men man kan ju vira ngt billigt tyg runt dom så dom inte syns så mkt...

Tror dom gjorde vindspel att fästa i träd... hittar givetvis inte tråden nu... men kan tänka mig längre bambupinnar o sen bara typ vimpel att knyta fast i toppen kan va snyggt och kan fungera..

inte direkt pang på tips men något att spinna vidare på iaf ;)

• satinsilk

Åhh tack så mycket! Ska nog köra på det där med hinkar som kläs in i vitt tyg, och björkris! :) Ska absolut spinna vidare på dina ideer :)

Hoppas fler kommer med lite förslag :) 

• lilly7

Vi hade björkris i hinkar med sand.

• Anneli256

vet ej hur mycket ni tänkt lägga på det men ni skulle kunna köpa lämpliga utomhusväxter som står i kruka.. och klä krukan med jutesäck..

• Magenta

Era gäster kommer ju naturligt att "rama in" mattan då de säkert kommer stå längd med den när ni kommer och då kommer ändå inte några dekorationer synas så det kanske räcker. Så mitt svar är : gästerna Flört

Svar på tråden Vi ska gå in på en röd matta till festlokalen, men vad ska vi "rama" in den med?